Toimitustavat -aika ja -kulut

Jokainen arkipäivä on postituspäivä

Toimitusaika.

Lähes kaikki tuotteemme löytyvät heti omasta varastostamme, jotta pystymme toimittamaan ne mahdollisimman nopeasti.
Pieni osa tuotteista on tilaustavaraa, jolloin asiasta on infottu tuote-esittelyn yhteydessä ja mahdollisesti ilmoitettu arvioitu toimitusaika.

Varastosta löytyville tuotteille keskimääräinen toimitusaika on 1-3 arkipäivää (pl. kirjeet) hieman valitusta toimitus- ja maksutavasta riippuen. 

Voit seurata pakettilähetyksiä seurantatunnuksella. Tilauksen jättäminen edellyttää puhelinnumeron antamista, jotta saapumisilmoitus löytää perille heti. 

  • Matkahuollon lähellä -paketti sekä nouto -postista paketit ovat useimmiten noudettavissa jo lähetystä seuraavana päivänä.
  • Huomio, että pakettiautomaatti -toimitustapojen kohdalla posti ja matkahuolto ottavat vapauden muuttaa noutopistettä seuraavaan lähimpään vapaana olevaan noutopisteeseen, mikäli lähetys on liian suuri automaatin lokeroihin tai automaatti on täynn. Tällä ei pitäisi olla viivästyttävää vaikutusta toimitusaikaan. Saat tiedon vaihtuneesta noutopisteestä saapumisilmoituksessa.
  • Paketti-lähetyksille luodulla seurantatatunnuksella voit seurata lähetystäsi postin tai matkahuollon lähetystenseurannan avulla.
  • Kotiinkuljetukset (Matkahuolto-kotipaketti ja Postin kotipaketti) saattavat viedä yhden arkipäivän kauemmin kuin itse noudettavat paketit, koska vastaanottoaika sovitaan etukäteen asiakkaan kanssa.
  • Kirjelähetysten keskimääräinen toimitusaika on 5 arkipäivää. Huomio päiväpostin alueelliset jakelupäivät. Mikäli kirjettä/pikkupakettia ei jostain syytä pystytä toimittamaan postilaatikkoon, se siirtyy noudettavaksi postin pisteeseen ja asiakas saa siitä noutoilmoituksen.
  • Pienten kirjemittoihin mahtuvien pakettien kohdalla varaamme oikeuden toimittaa ne aina ensijaisesti postin tai matkahuollon (saman kuljetusyhtiön) seurattavana pikkupakettina, mikäli paketin koko sen sallii. Tällä ei ole suurta vaikutusta toimitusaikaan. Postin pikkupaketit toimittuvat suoraan postilaatikkoon päiväpostin mukana.
  • Kun paketti on noudettavissa, saat saapumisilmoituksen ensisijaisesti tekstiviestitse. Jos tekstiviesti ei mene perille ( puhelinnumero unohtunut tai näppäilty väärin tilaukseen tms.) postin saapumisilmoitus lähtee aina myös sähköpostitse ja matkahuollolta kirjeitse. Asiakas vastaa tilauksessa antamiensa yhteystietojensa oikeellisuudesta.
  • Matkahuollon paketteja säilytetään noutopisteessään tai automaateissa maksutta 7pv, jonka jälkeen ne palautuvat takaisin lähettäjälle (=toimipaikkapalautus). 
  • Postin paketteja säilytetään noutopisteessään ja automaateissa maksutta 7 vrk, jonka jälkeen ne palautuvat takaisin lähettäjälle (=toimipaikkapalautus).
  • Lähetykset voivat joskus olla myös monipakettilähetyksiä, tällöin osoitetarrassa on merkintä 1/2, 2/2, jne.

Huomioi, että: (etenkin jos sinulla on erityinen kiire toimitukselle)

 Ennakkomaksu -maksutavalla toimitus saattaa maksun kirjautumisajasta riippuen viivästyä 1-2 päivällä. 

  • Lähellä-paketit voivat olla yhden askeleen nopeammin noudettavissa, kun valitset noutopisteeksi matkahuollon tai matkahuolto-asiamies -pisteen.

Huom! Jet itse pääse noutamaan tilaustasi ja paketin noutaa joku muu kuin osoitetarraan nimetty henkilö, tarvitsee vastaanottaja henkilötodistuksen lisäksi valtakirjan. Voit tulostaa matkahuollon ja postin valtakirjat tästä:

  • Emme tee maksuttomia jälkitoimituksia, elleivät ne ole seurausta omasta virheestämme esim. varastosaldojemme heitosta tai ellei maksuttomasta jälkitoimituksesta ole muusta syystä erikseen sovittu. Mikäli tilauksen toimittamisessa tulee ilmenemään viivästymistä, pyrimme olemaan asiakkaaseen yhteydessä.
  • Toimitusaikataulujemme poikkeuksista ja mahdollisista katkoksista tiedotamme etusivullamme ajankohtaista -osiossa ja todennäköisesti myös Facebook -sivullamme.
  • Emme vastaa ylivoimaisen esteen (esim. kuljetusyhtiön lakko) tai kuljetusyhtiön sekaannuksesta tai muusta kuljetusyhtiön virheestä johtuvasta viivästymisestä tai lähetyksen katoamisesta. Tällöin reklamaatio tulee tehdä ensisijaisesti kuljetusyhtiöille. 
  • Esim. kuljetusyhtiöiden lakon tmv. ylivoimaisen esteen sattuessa pyrimme infoamaan asiakasta etukäteen sekä tällöin ohjaamaan sopivan toimitustavan valintaa.
  • Mikäli tilauksesi ei saamasi toimitusvahvistuksen jälkeen ole perillä viimeistään 3 arkipäivän kuluessa, ota yhteyttä asiakaspalveluumme: asiakaspalvelu@pilateskauppa.fi.

Toimituskulut.

Pyrimme tarjoamaan toimituksen mahdollisimman edullisesti määräytyen valitun toimitustavan sekä tilauksen painon ja tilavuuden mukaan.
Toimituskulut sisältävät pakkaus- ja postituskulut. Tilauksilla ei ole minimiostorajaa eikä pientoimituslisää.

  • Kirjeet alk. 4.50€ (Korkeus max. 3cm). 
  • Matkahuollon Lähellä -paketti alk. 5,90€
  • Nouto Postista -paketti alk. 5,90€
  • Kotiinkuljetukset alk. 8,90€ 

Pidätämme oikeuden kaikkiin muutoksiin toimitusehtoihin ja -kuluihin liittyvissä asioissa.

Lisää tietoa yleisistä sopimus- ja toimitusehdoistamme löydät täältä.

Selaa tuotemerkkejä