Palautukset

Toivomme, että olet tyytyväinen tilaukseesi. 

Jos tuotteet eivät kuitenkaan sopineetkaan sinulle, sinulla on kuluttajasuojalain mukainen 14vrk palautusoikeus käyttämättömille tuotteille. Ilmoita palautusoikeuden käyttämisestä asiakaspalveluumme sähköisesti palautusajan sisällä.

Asiakas tutustuu toimitusehtoihimme sekä alla oleviin palautusohjeisiimme tilauksenteon yhteydessä ja hyväksyy nämä kassalla jättäessään tilauksen. 

Tarjoamme yksityisasiakkaillemme vakiotoimitustavoilla toimitetuille tilauksille maksuttoman palautuksen, mikäli ne ovat toimitettu palautusohjeidemme mukaisesti (muutamaa poikkeusta lukuunottamatta kts. alempaa). Muistathan pitää tuotteet oleellisesti muuttumattomina, tuotelaput paikoillaan sekä pakkaukset ehjinä, kunnes ostopäätös on tehty, jotta 100% myyntikuntoisuus ja sitä kautta 100% maksunpalautus säilyy. Tässä ohjeistusta palautuksista.                

1. PALAUTUSOIKEUS 

 - Maksuton palautusoikeus / vaihto-oikeus

2.  PALAUTUSAIKA JA ILMOITUSVELVOLLISUUS 

3.  TUOTTEEN PALAUTUSKUNTO / Arvonalenema

4.  PALAUTUSOHJEET / palautuslomake

5.  PALAUTUSTEN KÄSITTELYAIKA

6.  AIHEETTOMAT PALAUTUKSET

7.  REKLAMAATIOT

1. Palautusoikeus

Palautus/vaihto-oikeus ei koske seuraavia tuotteita tai tuoteryhmiä:

- avatut hygieniatuotteet: alusvaatteet (alushousut) ja sukkatuotteet
- avatut kosmetiikkapakkaukset (sinetti rikki)
- avatut dvd:t 
- elintarvikkeet (esim. superfoodit ja teet) 

- lahjakortit

- paketointipalvelu-tuote

Maksuton palautusoikeus 

Tarjoamme yksityisasiakkaillemme yhden maksuttoman palautuksen/tilaus. Maksuton palautusoikeus koskee kotimaan lähetyksiä (vakiotoimitustavat) ja edellyttää, että palautukset toimitetaan ohjeistuksemme mukaisesti. Poikkeuksena maksuttomalle palautukselle ovat poisto ja/tai outlet -hintaiset tuotteet sekä kotiinkuljetus-toimitukset (Matkahuollon jako-paketti, Matkahuollon koti-paketti, Postin Express-paketti, Postin kotipaketti). Mikäli paketin nouto viivästyy, maksuttomaan palautukseen oikeuttava aika katsotaan alkaneeksi kolmannesta päivästä sen saapumisesta noutopisteeseen. Jos palautuslähetys sisältää poistohintaisia, palautusoikeudettomia tuotteita (mm. hygieniatuotteet) tai maksuton palautusoikeus ei muutoin ole voimassa, palautussummasta vähennetään palautuskulut alkuperäisen toimituskulun mukaisesti.

Ei maksutonta palautusoikeutta:

- poistohintaiset tuotteet

- tuotteet, joihin joudutaan palautuskäsittelyn yhteydessä soveltamaan arvonalenemaa. 

(kts. 3. Palautuskunto -arvonalenema)

- muutoin kuin ohjeistuksemme mukaisesti toimitetut lähetykset (kts. 4. Palautusohjeet)

- Kotiinkuljetus -toimitukset

- Yritykset (kts. 7. Yritysten palautusoikeus)

- Tilaukset, joihin on jo käytetty maksuton palautus-/ vaihto-oikeus

Vaihto

Mikäli haluat vaihtaa tuotteen, voit ensin palauttaa tilauksesi ja tehdä vaihtotuotteesta uuden tilauksen verkkokaupassa. Mikäli haluat vaihtaa tuotetta tai muokata tilaustasi jo ennen sen toimitusta ilmoitathan siitä asiakaspalveluumme: asiakaspalvelu@pilateskauppa.fi.

(pl. alennuskoodien aktivointi, se ei ole mahdollista jälkikäteen)

Tarkistathan toimituksen heti sen saatuasi. Jos tuotteessa on virhe, kuljetuksessa on aiheutunut vaurioita tai tuote ei vastaa tilaustasi ilmoitathan siitä mahdollisimman pian ja ennen tuotteen käyttöönottoa asiakaspalveluumme, niin korjataan asia. 

2. Palautusaika ja ilmoitusvelvollisuus

Asiakkaalla on kuluttajasuojalain mukainen ilmoitusvelvollisuus palautusoikeuden käyttämisestä. Peruutus/palautusilmoitus tulee tehdä asiakaspalveluumme 14 päivän kuluessa tavaran vastaanottamisesta (noutopäivä on 1. päivä) mukaanlukien viikonloput ja pyhäpäivät ja se tulee tehdä ennen palautuksen tekemistä. Ilmoitus tulee tehdä ensijaisesti sähköpostitse palautusilmoituslomakkeellamme tai osoitteeseen: asiakaspalvelu@pilateskauppa.fi, mutta sen voi tehdä myös puhelimitse tai muulla yksiselitteisellä tavalla. Asiakkaan vastuulla on tarvittaessa todentaa, että ilmoitus on tehty määräajassa. Kerrothan viestissä kaikki palautettavat tuotteet sekä tilausnumeron. Mielellämme kuulemme myös palautuksen syyn. Kun ilmoitus on tehty, tuotteiden tulee palautua viivytyksettä ja viimeistään 14 vrk kuluessa. Huomaathan, että asiakaspalautukset saapuvat meille takaisin usein n. 2 arkipäivää hitaaammin kuin menosuuntaan johtuen postin ja matkahuollon asiakaspalautuspalvelun viiveestä. 

Palautukset hoituvat valitusta toimitustavasta riippuen käyttämällä joko Postin tai Matkahuollon asiakaspalautussopimustamme.

2.1. Noutamaton lähetys /toimipaikkapalautus:

Huom! Pelkkä tavaran palauttaminen ilman palautusilmoitusta ja -lomaketta tai noutamatta jättäminen ja toimipaikkapalautuksena palautuminen ei ole sama asia kuin pätevä lainmukainen peruutus. Kuluista, jotka liittyvät näihin toimituksiin, perimme 15 euron käsittelymaksun. Tämä vähennetään palautettavasta summasta toimipaikkapalautuksen käsittelyn yhteydessä. Mikäli toimituksesta aiheutuneet kulut ovat tätä suuremmat, ne veloitetaan tilauksessa ilmoitetun toimituskulun (molemmat suunnat) mukaisesti. Tämä koskee myös noutamattomia jälkitoimitus -lähetyksiä.  

3. Palautuskunto

Palautettavan / vaihdettavan  tuotteen tulee olla oleellisesti muuttumaton ja käyttämätön, myyntikuntoinen ja omaan ehjään myyntipakkaukseensa (+lähetyspakkaukseen) siististi takaisin pakattuna. Tuotteeseen kuuluvat tuotelaput ja etiketit tms. tulee olla paikallaan.
Asiakkaalla on oikeus siististi avata tai purkaa pakkaus ja tutustua siihen samaan tapaan kuin myymälässä ilman, että se vaikuttaa peruuttamisoikeuteen.

Asiakkaalla on velvollisuus säilyttää vastaanottamansa tavara muuttumattomana ja vähentymättömänä ostopäätöksen asti sekä alkuperäinen ehjä tuotepakkaus tallella, jotta hänellä on oikeus saada suorittamansa maksu kokonaan takaisin peruuttamistilanteessa. 

Tavaraa ei katsota otetuksi käyttöön, jos asiakas on käsitellyt tavaraa vain siten kuin on tarpeen sen luonteen ja ominaisuuksien toteamiseksi.

Tarkistathan, että palautat kaikki tuotteeseen kuuluvat osat ja oheistarvikkeet, myös käyttöohjeet sekä mahdolliset pakkausmateriaalit samassa lähetyksessä. Emme käsittele puutteellisia palautuslähetyksiä. Lähetämme ne asiakkaan kustannuksella takaisin.

Poikkeuksena *sukkatuotteet, alusvaatteet, kosmetiikka ja elintarviketuotteet (superfoodit ja teet), joilla ei lähtökohtaisesti ole palautusoikeutta.

*sukkatuotteisiin lukeutuvat myös Open Heel -säärystimet.

- Huolenpitovelvollisuus/ Arvonalenema

Asiakkaalla on huolenpitovelvollisuus (kts. 3. Palautuskunto) tilaamistaan tuotteista, kunnes lopullinen ostopäätös on tehty. 

Jos asiakas ottaa tavaran käyttöön huolenpitovelvollisuutensa vastaisesti peruuttamisaikana ja palauttaa vähentyneen, ilman pakkausta tai pakkaukseltaan pahasti rikkoutuneen tuotteen, on asiakas velvollinen korvaamaan tavaran arvon alentumisen myyjälle aina täyteen hintaan saakka palautuskuluineen. Arvonalenema lasketaan tapauskohtaisesti, mutta Pilateskauppa.fi:stä ostetuilla tuotteilla arvonalenema on aina vähintään 30 % tuotteen hinnasta. Vaatteiden kohdalla tahriintunut, rikkoutunut, pesty tai muulla tavoin vähentynyt tai käytetty tuote voi tarkoittaa 100% arvonalenemaa. Käsittelethän vaatteita varoen sovitustilanteessa ja varothan altistamasta vaatetta voimakkaille tuoksuille tai eläinten karvoille. Pakkaathan vaatteet siististi takaisin pakkauspusseihinsa lähetystä varten. Maksuton palautusoikeus koskee vain 100% myyntikuntoisia tuotteita. Mikäli lähetys sisältää tuotteita, joihin joudutaan soveltamaan arvonalenemaa, myös maksuton palautusoikeus poistuu ja perimme arvonaleneman lisäksi palautuskulut alkuperäisen, valitun toimitustavan mukaisesti. Mikäli epäröit tuotteen palautusoikeutta, ota ensin yhteyttä asiakaspalveluumme: asiakaspalvelu@pilateskauppa.fi tai soita: 0469201584.

4. Palautusohjeet

Tarkista palautusohjeistuksemme ennen palautuksen tekemistä. 

Mikäli et löydä palautusohjeistuksestamme vastausta kysymykseesi, epäröit tuotteen palautusoikeutta tai sinulla on muuta kysyttävää, ota ensin yhteyttä asiakaspalveluumme: (ensijaisesti s.postitse) asiakaspalvelu@pilateskauppa.fi tai soita: 0469201584.

Palautuslähetysten pakkaus toimitusta varten on asiakkaan vastuulla. Voit hyödyntää samaa lähetyspakkausta, jossa tuote on alunperin toimitettu, mutta kuitenkin niin, että tuotteen/tuotteiden voi olettaa selviävän vahingoittumatta perille. 

Toimi näin:

Pakkaa palautettava tuote siististi takaisin omaan ehjään myyntipakkaukseensa ja lähetystä varten. Täytä ja liitä saatteeksi tilausvahvistuksesi lopusta ladattava palautuslomake tai jos et voi tulostaa lomaketta, liitä mukaan paperille kirjoitettuna: nimi, tilausnro sekä palautettava tuote/tuotteet päiväyksellä ja allekirjoituksellasi varustettuna. Päivitetty kuitti jää aina ladattavaksi ja tulostettavaksi tilaustietoihin. Vie palautus postin tai matkahuollon toimipisteeseen tai automaattiin ja ilmoita, että kyseessä on asiakaspalautus Pilateskauppa.fi -verkkokaupalle. Käytä palauttamiseen alla olevia palautustunnuksiamme. Lähetykselle luodaan uusi osoitetarra ja seurantatunnus ja saat siitä kuitin itsellesi. Säilytä kuitti palautusprosessin ajan.

  • Matkahuollon paketit: 9509565
  • Postin paketit: 629422

Postin Pakettiautomaattipalautus: (Luo ensin postin palvelussa helposti-koodi alkuperäistä lähetystunnustasi käyttäen ja noudata postin/ automaatin ohjeita)

1. Valitse automaatista "palautus"

2. Syötä saamasi koodi

3. Paina OK, jolloin lokero avautuu, jätä paketti ja sulje lokero.


Matkahuollon pakettiautomaattilähetysten palautus:

Matkahuollon pakettiautomaattilähetyksiä ei toistaiseksi voi palauttaa automaatin kautta. Pakettiautomaattitoimitukset voit palauttaa mihin tahansa henkilökohtaisesti palvelevaan matkahuollon pakettipisteeseen ja tehdä palautuksen perinteisesti palautuskoodiamme käyttäen, joka on: 9509565.


4.1  Kirjeen palautus:  Jos lähetys on toimitettu sinulle kirjeenä postilaatikkoon, voit palauttaa sen samaa kautta kirjoittamalla päälle asiakaspalautus ja postin sopimustunnuksemme: 629422, ympyröimällä osoitteemme osoitetarran vasemmasta yläkulmasta ja tipauttaa sen lähimpään kirjelaatikkoon. Vedä yli myös omat osoitetietosi. Voit myös aina palauttaa kirjeen postin palvelevan pisteen kautta samaa sopimustunnustamme käyttäen, jolloin saat palautuslähetyksestä myös kuitin.

4.2. Pikkupaketin palautus: Mikäli sait lähetyksen kirjepostina mahtuvana pikkupakettina postilaatikkoosi, sen palautus  onnistuu postin toimipisteestä palautustunnustamme käyttäen, joka on: 629422.


5. Palautusten käsittely

Asiakaspalautusten käsittelyaika on 14 vrk tuotteen/tuotteiden palautumispäivästä. Huomioithan että asiakaspalautukset saapuvat meille takaisin pienellä 1-2 pv viiveellä johtuen postin ja matkahuollon asiakaspalautuspalvelun viiveestä.

Kun olemme vastaanottaneet palautuksesi sekä todentaneet tuotteiden myyntikuntoisuuden, maksunpalautus suoritetaan samalla maksutavalla, jota on käytetty alkuperäisessä liiketoimessa. Kun palautus on käsitelty, asiakas saa siitä tiedon sähköpostitse ja päivitetty kuitti jää ladattavaksi tilausvahvistuksesta.


Klarna-lasku tai Klarna tili osamaksu -maksutapojen kohdalla uusi päivitetty lasku lähettyy Klarnalta sähköpostitse, kun palautus on käsitelty. Jos laskulle jää veloitettavaa esim. palautuskulut, myös laskutuslisä veloitetaan.

6. Aiheettomat palautukset ja käsittelykulu

Aiheettomiksi palautuksiksi katsomme seuraavat tilanteet:


  • Palautusoikeudettomat tuotteet (kts. 1. Palautusoikeus)
  • Palautusajan ylittävät tuotteet (kts. 2. Palautusaika ja ilmoitusvelvollisuus)
  • Käyttöönotetut, rikkoutuneet tai muulla tavoin myyntikelvottomat tuotteet (kts. 3. Palautuskunto)
  • Kadonneet lähetykset, joista ei ole asiakkaalla kuittia todisteeksi (säilytä siis kuitti palautus-/tai vaihtoprosessin ajan).
  • Aiheettomaksi todetut reklamaatiolähetykset

Emme lunasta aiheettomia palautuksia. Voimme asiakkaan aloitteesta ja halutessa lähettää ne takaisin asiakkaan kustannuksella. Aiheettoman tai puutteellisena saapuneen palautuksen käsittely-/selvittelytyöstä peritään 20€ suuruinen maksu + takaisinlähetyksen toimituskulu.


7. Reklamaatiot

Kuluttajasuojalain mukaisesti ostajan tulee ilmoittaa virheestä myyjälle kohtuullisessa ajassa siitä, kun ostaja havaitsi virheen tai hänen olisi pitänyt havaita se. Tarkistathan toimituksen heti sen saatuasi. Jos kuljetuksessa on aiheutunut vaurioita, tuote ei vastaa tilaustasi tai on virheellinen, ilmoitathan siitä mahdollisimman pian. Asiakkaan tulee todentaa virhe esim. lähettämällä kuva virhekohdasta ja toimittamalla virheellinen tuote takaisin niin sovittaessa - reklamaatiopalautukset tulee toimittaa takaisin 14vrk kuluessa. Ethän ota tuotetta käyttöön ennenkuin asia on soviteltu. Käsittelemme kaikki reklamaatio/-valmistusvirheasiat tapauskohtaisesti ja valmistusvirheasioissa olemme usein yhteydessä myös tuotteen valmistajiin. Mahdollisissa reklamaatioasiassa ota yhteyttä asiakaspalveluumme: asiakaspalvelu@pilateskauppa.fi. Virheelliseksi todettu tuote korvataan tilanteen ja virheen luonteesta riippuen joko toimittamalla tilalle virheetön tuote, virhettä vastaavalla hinnanalennuksella tai purkamalla kauppa/hyvittämällä tuote. 







Selaa tuotemerkkejä