Palautukset

Toivomme, että olet tyytyväinen tilaukseesi. 

Jos tuotteet eivät kuitenkaan sopineetkaan sinulle, sinulla on kuluttajasuojalain mukainen 14vrk palautusoikeus. 

Asiakas tutustuu toimitusehtoihimme sekä alla oleviin palautusohjeisiimme tilauksenteon yhteydessä ja hyväksyy nämä kassalla jättäessään tilauksen. 

Tarjoamme vakiotoimitustavoilla toimitetuille tilauksille maksuttoman palautuksen, mikäli ne ovat toimitettu palautusohjeidemme mukaisesti (muutamaa poikkeusta lukuunottamatta kts. alempaa). Muistathan pitää tuotteet oleellisesti muuttumattomina, kaikki siihen kuuluvat tuotelaput tallella ja paikoillaan sekä pakkaukset ehjinä, kunnes ostopäätös on tehty, jotta 100% myyntikuntoisuus ja sitä kautta 100% maksunpalautus (+maksuton palautusoikeus) säilyy. Tässä ohjeistusta palautuksista.                

1. PALAUTUSOIKEUS 

 - Maksuton palautusoikeus / vaihto-oikeus (vaatekoon vaihto)

2.  PALAUTUSAIKA JA ILMOITUSVELVOLLISUUS 

3.  TUOTTEEN PALAUTUSKUNTO / Arvonalenema

4.  PALAUTUSOHJEET / palautuslomake

5.  PALAUTUSTEN KÄSITTELYAIKA

6.  AIHEETTOMAT PALAUTUKSET

7.  YRITYSTEN PALAUTUSOIKEUS

7.  REKLAMAATIOT

1. Palautusoikeus

Pilateskauppa.fi -verkkokaupasta ostetuilla tuotteilla on kuluttajasuojalain mukainen 14 vrk palautusoikeus.

Palautus/vaihto-oikeus ei koske seuraavia tuotteita tai tuoteryhmiä:

- hygieniatuotteet: alusvaatteet (alushousut) ja sukkatuotteet
- avatut kosmetiikkapakkaukset (sinetti rikki)
- avatut dvd:t 
- elintarvikkeet (esim. superfoodit ja teet) 

- lahjakortit

- paketointipalvelu-tuote

Maksuton palautusoikeus 

Tarjoamme yksityisasiakkaillemme yhden maksuttoman palautuksen/tilaus. Maksuton palautusoikeus koskee vain kotimaan lähetyksiä (vakiotoimitustavat) ja edellyttää, että palautukset toimitetaan ohjeistuksemme mukaisesti määräajassa. Poikkeuksena maksuttomalle palautukselle ovat poisto ja/tai outlet -hintaiset tuotteet sekä kotiinkuljetus-toimitukset (Matkahuollon jako-paketti, Matkahuollon koti-paketti, Postin Express-paketti, Postin kotipaketti). Jos palautuslähetys sisältää poistohintaisia tuotteita tai maksuton palautusoikeus ei muutoin (kts.alla) ole voimassa, palautussummasta vähennetään palautuskulut alkuperäisen toimituskulun mukaisesti (tai toteutuneen toimituskulun suuruisesti, mikäli tilauksella on alunperin ollut ilmainen toimitus). Jos paketin noutaminen viivästyy, maksuttomaan palautukseen oikeuttava ilmoitusaika katsotaan kuitenkin alkaneeksi kolmannesta päivästä paketin saapumisesta noutopisteeseen. Poistohintaiset tuotteet ovat selkeästi ilmoitettu ja jaoteltu omaan tuoteryhmäänsä. Saman lähetyksen palautettavat tuotteet tulee palauttaa samassa lähetyksessä.  Maksuton palautusoikeus koskee vain 100% myyntikuntoisia tuotteita. Mikäli palautustuotteeseen joudutaan soveltamaan arvonalenemaa, myös maksuton palautusoikeus poistuu.

Ilman palautusilmoitusta (määräajassa) palautuvista hyväksytyistä palautuslähetyksistä veloitetaan palautuskulut alkuperäisen toimituskulun mukaan.

Ei maksutonta palautusoikeutta:

- poistohintaiset tuotteet

- tuotteet, joihin joudutaan palautuskäsittelyn yhteydessä soveltamaan arvonalenemaa. 

(kts. 3. Palautuskunto -arvonalenema)

- muutoin kuin ohjeistuksemme mukaisesti toimitetut lähetykset (kts. 4. Palautusohjeet)

- Kotiinkuljetus -toimitukset

- ilman palautusilmoitusta (määräajassa) palautuvat lähetykset

- Yritykset (kts. 7. Yritysten palautusoikeus)

- Tilaukset, joihin on jo käytetty maksuton palautus-/ vaihto-oikeus. 

Rajoitettu maksuton vaihto-oikeus

Tarjoamme yksityisasiakkaillemme vaatteiden osalta yhden maksuttoman koonvaihdon/tilaus. Maksuton vaihto-oikeus/vaihtolähetys ei koske sukkia eikä Poisto-hintaisia vaatteita. Mikäli haluat vaihtaa tuotteen, ilmoita vaihtotuote palautusilmoituksen yhteydessä ja/tai palautuslomakkeella. Myös vaihto-oikeuden käyttämisestä tulee ilmoittaa etukäteen ensisijaisesti sähköpostilla: asiakaspalvelu@pilateskauppa.fi, jonka jälkeen vaihdettava tuote tulee toimittaa palautusajan (14vrk) puitteissa ohjeistuksemme mukaisesti. Vaihtoilmoituksen myötä saamme myös tarvittaessa toivotun tuotteen/tuotteet heti varattua vaihtoprosessin ajaksi. Muissa vaihtotilanteissa uuteen toimitukseen lisätään aina uudet toimituskulut. 

 Mikäli haluat vaihtaa tuotetta tai muokata tilaustasi ennen sen toimitusta ilmoitathan siitä mahdollisimman pian asiakaspalveluumme: asiakaspalvelu@pilateskauppa.fi.

(pl. alennuskoodien aktivointi, se ei ole mahdollista jälkikäteen)

Jos sinulle toimittuu vahingossa väärä tuote tai koko, otathan pikaisesti yhteyttä asiakaspalveluumme, niin korjataan asia. Asiakkaalla on velvollisuus toimittaa väärin lähetetty tuote takaisin ellei toisin sovita.

2. Palautusaika ja ilmoitusvelvollisuus

Asiakkaalla on ilmoitusvelvollisuus palautusoikeuden käyttämisestä. Peruutusilmoitus on tehtävä viimeistään 14 päivän kuluessa tavaran vastaanottamisesta (noutopäivästä alkaen) mukaanlukien viikonloput ja pyhäpäivät ja se tulee tehdä ennen palautuksen tekemistä. Jos paketin noutaminen viivästyy, ilmoitusaika katsotaan kuitenkin alkaneeksi kolmannesta päivästä paketin saapumisesta noutopisteeseen. Ilmoitus tulee tehdä ensijaisesti sähköpostitse, mutta sen voi tehdä myös puhelimitse. Ilmoitusvelvollisuus säilyy siinäkin tapauksessa, että tilausta ei noudeta noutopisteestä. Asiakkaan vastuulla on tarvittaessa todentaa, että ilmoitus on tehty määräajassa. Ilmoitus tulee tehdä sähköpostitse palautusilmoituslomakkeellamme tai osoitteeseen: asiakaspalvelu@pilateskauppa.fi. Palautusilmoituksessa tulee ilmoittaa palautettava tuote /tuotteet ja tilausnumero. Mielellämme kuulemme myös palautuksen syyn. Kun ilmoitus on tehty, tuotteiden tulee palautua viivytyksettä ja viimeistään 14 vrk kuluessa palautusilmoituksesta. Huomioitavaa on, että asiakaspalautukset saapuvat meille takaisin pienellä viiveellä ja usein n. 2 arkipäivää hitaaammin kuin menosuuntaan johtuen postin ja matkahuollon asiakaspalautuspalvelun viiveestä. Jos haluat perua tilauksesi jo ennen sen lähettämistä, ilmoitathan siitä meille mahdollisimman pian. Ilman palautusilmoitusta palautuvat lähetykset katsomme aiheettomiksi palautuksiksi, joita emme hyvitä kts. 6. aiheettomat palautukset.

Palautukset hoituvat valitusta toimitustavasta riippuen käyttämällä joko Postin tai Matkahuollon asiakaspalautussopimustamme.

Noutamaton lähetys /toimipaikkapalautus:

HUOM! Ostetun tavaran noutamatta jättäminen ja tilauksen palautuminen sitä kautta ei ole sama asia kuin pätevä lainmukainen peruutus. Kuluista, jotka liittyvät toimituksiin, jotka peruutusilmoitusta tekemättä on jätetty noutamatta toimipaikasta, perimme 15 euron maksun. Tämä vähennetään palautettavasta summasta toimipaikkapalautuksen käsittelyn yhteydessä. Jos turhasta toimituksesta aiheutuneet toimituskulut ovat tätä suuremmat, ne veloitetaan tilauksessa ilmoitetun toimituskulun (molemmat suunnat) mukaisesti. Tämä koskee myös noutamattomia jälkitoimitus -lähetyksiä. Mikäli laskutettavaa jää, laskutuksesta aiheutuneet maksukulut (Klarna-lasku ja Klarna tili, yrityslaskutus, Lasku 14vrk) veloitetaan. 

3. Palautuskunto

Palautettavan / vaihdettavan  tuotteen tulee olla käyttämätön, myyntikuntoinen ja omaan ehjään myyntipakkaukseensa (+lähetyspakkaukseen) mahdollisimman siististi takaisin pakattuna. Tuotteeseen kuuluvat tuotelaput ja etiketit tms. tulee olla paikallaan.
Asiakkaalla on oikeus siististi avata tai purkaa pakkaus ja tutustua siihen samaan tapaan kuin myymälässä ilman, että se vaikuttaa peruuttamisoikeuteen.

Asiakkaalla on velvollisuus säilyttää vastaanottamansa tavara olennaisesti muuttumattomana ja vähentymättömänä ja alkuperäinen tuotetietoja sisältävä tuotepakkaus tallella, jotta hänellä on oikeus saada suorittamansa maksu kokonaan takaisin peruuttamistilanteessa. 

Tavaraa ei katsota otetuksi käyttöön, jos asiakas on käsitellyt tavaraa vain siten kuin on tarpeen sen luonteen ja ominaisuuksien toteamiseksi.

Poikkeuksena *sukkatuotteet, alusvaatteet, kosmetiikka ja elintarviketuotteet (superfoodit ja teet), joilla ei ole palautusoikeutta.

*sukkatuotteisiin lukeutuvat myös Open Heel -säärystimet.

- Huolenpitovelvollisuus/ Arvonalenema

Asiakkaalla on huolenpitovelvollisuus (kts. 3. Palautuskunto) tilaamistaan tuotteista, kunnes lopullinen ostopäätös on tehty. 

Jos asiakas ottaa tavaran käyttöön huolenpitovelvollisuutensa vastaisesti peruuttamisaikana ja/tai palauttaa käytetyn, likaantuminen, rikkoutuneen, vähentyneen, pestyn, ilman pakkausta tai pakkaukseltaan pahasti rikkoutuneen tuotteen, on asiakas velvollinen korvaamaan tavaran arvon alentumisen myyjälle aina täyteen hintaan saakka palautuskuluineen. Arvonalenema lasketaan tapauskohtaisesti, mutta Pilateskauppa.fi:stä ostetuilla tuotteilla arvonalenema on aina vähintään 50 % tuotteen ostohinnasta. Vaatteiden kohdalla likaantunut, rikkoutunut, pesty tai muulla tavoin käytetty tuote tarkoittaa 100% arvonalenemaa. Maksuton palautusoikeus koskee vain 100% myyntikuntoisia tuotteita. Mikäli palautuslähetys sisältää tuotteita, joihin joudutaan soveltamaan arvonalenemaa, myös maksuton palautusoikeus poistuu ja perimme arvonaleneman lisäksi palautuskulut alkuperäisen, valitun toimitustavan mukaisesti. Mikäli epäröit tuotteen palautusoikeutta, ota ensin yhteyttä asiakaspalveluumme: asiakaspalvelu@pilateskauppa.fi tai soita: 0469201584.


4. Palautusohjeet

Tarkista  palautusohjeistuksemme ennen palautuksen tekemistä. 

Mikäli et löydä palautusohjeistuksestamme vastausta kysymykseesi, epäröit tuotteen palautusoikeutta tai sinulla on muuta kysyttävää, ota ensin yhteyttä asiakaspalveluumme: (ensijaisesti s.postitse) asiakaspalvelu@pilateskauppa.fi tai soita: 0469201584.

Palautuslähetysten asiallinen pakkaus toimitusta varten on asiakkaan vastuulla. Voit hyödyntää samaa lähetyspakkausta, jossa tuote on alunperin toimitettu, mutta kuitenkin niin, että tuotteen/tuotteiden voi olettaa selviävän vahingoittumatta perille. 

Toimi näin:

Ilmoita palautusoikeuden käyttämisestä tai mahdollisesta vaihdosta asiakaspalveluumme ennen palautuksen tekemistä ja viimeistään 14 vrk:n kuluessa tilauksen vastaanottamisesta.  

Pakkaa palautettava tuote siististi takaisin omaan ehjään myyntipakkaukseensa ja lähetystä varten niin, että se selviää vahingoittumatta takaisin. Voit käyttää saatteeksi tilausvahvistuksesi lopusta ladattavaa palautuslomaketta tai jos et voi tulostaa lomaketta, liitä mukaan alkuperäinen kuitti tai paperille kirjoitettuna: nimi, tilausnro, tilinro ja  palautettava tuote/tuotteet. Päivitetty kuitti jää aina ladattavaksi ja tulostettavaksi tilaustietoihin. Vie palautus samaan paikkaan, josta noutokin oli. Ilmoita noutopisteessä, että kyseessä on asiakaspalautus Pilateskauppa.fi -verkkokaupalle ja käytä alla olevia palautuskoodejamme. Lähetykselle luodaan uusi osoitetarra ja seurantatunnus ja saat siitä myös kuitin itsellesi. Säilytä palautuskuitti palautuksen käsittelyn ajan.

  • Matkahuollon paketit: 9509565
  • Postin paketit: 629422

Postin Pakettiautomaattipalautus: (noudata automaatin ohjeita)

1. Valitse automaatista "palautus"

2. Syötä saamasi koodi, jota käytit pakettia noutaessasi

3. Paina OK, jolloin lokero avautuu, jätä paketti ja sulje lokero.


Matkahuollon pakettiautomaattilähetysten palautus:

Matkahuollon pakettiautomaattilähetyksiä ei toistaiseksi voi palauttaa automaatin kautta. Pakettiautomaattitoimitukset voit palauttaa mihin tahansa henkilökohtaisesti palvelevaan matkahuollon pakettipisteeseen ja tehdä palautuksen perinteisesti palautuskoodiamme käyttäen, joka on: 9509565.


Kirjeen palautus:  Jos lähetys on toimitettu sinulle kirjeenä (tai postin pikkupakettina) postilaatikkoon, voit palauttaa sen kirjoittamalla päälle asiakaspalautus ja postin sopimustunnuksemme: 629422, ympyröimällä osoitteemme osoitetarran vasemmasta yläkulmasta ja tipauttaa sen lähimpään kirjelaatikkoon. Tai voit myös palauttaa sen postin toimipisteestä postipaketin tavoin samaa sopimustunnustamme käyttäen.



5. Palautusten käsittely

Asiakaspalautusten käsittelyaika on 14 vrk tuotteen/tuotteiden palautumisesta. Huomioithan että asiakaspalautukset saapuvat meille takaisin pienellä 1-2 pv viiveellä johtuen postin ja matkahuollon asiakaspalautuspalvelun viiveestä.

Kun olemme vastaanottaneet palautuksesi sekä todentaneet tuotteiden myyntikuntoisuuden, maksunpalautus suoritetaan samalla maksutavalla, jota on käytetty alkuperäisessä liiketoimessa. Kun palautus on käsitelty, asiakas saa siitä tiedon/erittelyn sähköpostitse.


Klarna-lasku tai Klarna tili osamaksu -maksutapojen kohdalla uusi päivitetty lasku lähettyy sähköpostitse, kun palautus on käsitelty (14vrk käsittelyaika). Tällöin asiakkaan on hyvä ilmoittaa Klarnan asiakaspalveluun, että lasku on päivittymässä asiakaspalautuksen vuoksi, jolloin se on mahdollista siirtää ns. tauko -tilaan 3 viikon ajaksi palautusprosessin käsittelyä varten. Eräpäivä ei näin pääse umpeutumaan ja asiakas välttyy mahdollisilta muistutusmaksuilta. Jos laskulle jää veloitettavaa esim. palautuskulut, myös laskutuslisä veloitetaan.

6. Aiheettomat palautukset

Aiheettomiksi palautuksiksi katsomme seuraavat tilanteet:


  • Palautusoikeudettomat tuotteet (kts. 1. Palautusoikeus)
  • Palautusajan ylittävät tuotteet (kts. 2. Palautusaika)
  • Rikkoutuneet tai myyntikelvottomat tuotteet (kts. 3. Palautuskunto)
  • Kadonneet lähetykset, joista ei ole asiakkaalla kuittia todisteeksi (säilytä siis kuitti palautus-/tai vaihtoprosessin ajan).

Emme lunasta aiheettomia palautuksia. Voimme asiakkaan aloitteesta ja halutessa lähettää ne takaisin asiakkaan kustannuksella. Aiheettoman palautuksen käsittelytyöstä ja takaisinlähetyksestä peritään 20€ suuruinen maksu + takaisinlähetyksen toimituskulu.



7. Yritysten palautusoikeus

Yrityksiä koskee myös ilmoitusvelvollisuus palautusoikeuden käyttämisestä. Ilmoitus palautusoikeuden käyttämisestä tulee tehdä viimeistään 7 vrk kuluessa tilauksen vastaanottamisesta ja tuotteiden tulee sen jälkeen palautua 14 vrk kuluessa. 
Yritykset vastaavat itse aiheutuvista palautuskustannuksista, mutta palauttamiseen voi käyttää matkahuollon tai postin sopimustunnuksiamme, jolloin palautus tulee tehdä samaa kuljetusyhtiötä käyttäen. Lähettäjä (asiakas) vastaa palautuslähetyksen kulusta ja saapumisesta perille määräajassa. Hyväksytystä yrityksen palautuslähetyksestä veloitamme palautuskulut alkuperäisen toimituskulun mukaisesti sekä käsittelykuluja 4,90€.

Tarjouspyyntöihin perustuvien tilausten kohdalla ei ole palautusoikeutta ellei niin ole erikseen sovittu.
Pääsääntönä on, että 500€ ylittävillä tilauksilla ja/tai asiakasta varten erikseen tilatuilla tuotteilla ei ole palautusoikeutta. Isompien tuote-erien kohdalla kannattaakin tilata ensin kokeeksi yksi kappale tuotteen soveltuvuuden varmistamiseksi, jotta ei tule yllätyksiä, kun tuotteet ovat jo tilattu ja toimitettu.

Mahdollisessa vaihtotilanteessa uuteen toimitukseen lisätään aina uudet toimituskulut. Jos laskutettavaa jää, myös laskutuskulu veloitetaan.
Kun palautus on vastaanotettu ja hyväksytty, lähetämme uuden päivitetyn laskun sähköpostitse.

Palautusajan ylittävät lähetykset katsomme aiheettomiksi palautuksiksi, joita emme hyvitä.

7. Reklamaatiot

Käsittelemme kaikki reklamaatioasiat tapauskohtaisesti ja valmistusvirheasioissa olemme usein yhteydessä myös tuotteen valmistajiin. Mahdollisissa reklamaatio-/ tuotteen valmistusvirheasioissa ota yhteyttä asiakaspalveluumme: asiakaspalvelu@pilateskauppa.fi. Kuluttajasuojalain mukaisesti ostajan tulee ilmoittaa virheestä myyjälle kohtuullisessa ajassa siitä, kun ostaja havaitsi virheen tai hänen olisi pitänyt havaita se. Asiakkaan tulee todentaa virhe esim. lähettämällä kuva virhekohdasta tai muulla tavoin mikäli tilanne esim. valmistajan kanssa hyvityksen saamiseksi sitä vaatii. Lähtökohtaisesti virheelliseksi todettu tuote korvataan toimittamalla tilalle virheetön tuote. Vaihtoehtoisesti tulee kyseeseen hinnan alennus tai kaupan purku. 








Selaa tuotemerkkejä