Palautukset

Toivomme, että olet tyytyväinen tilaukseesi. 

Jos tuotteet eivät kuitenkaan sopineetkaan sinulle, on sinulla oikeus peruuttaa tilaus tai osia siitä syytä ilmoittamatta 14 vuorokauden kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. 

Asiakas tutustuu toimitusehtoihimme sekä alla oleviin palautusohjeisiimme tilauksenteon yhteydessä ja hyväksyy nämä kassalla jättäessään tilauksen. Asiakas vastaa tilauksenteon yhteydessä ilmoittamiensa yhteystietojensa oikeellisuudesta. (tilaus- ja toimitusvahvistukset saapuvat sähköpostitse, nouto/saapumisilmoitus tekstiviestitse)

Tarjoamme lähes kaikille tuotteillemme asiakkaalle maksuttoman palautuksen, mikäli ne ovat toimitettu palautusohjeidemme mukaisesti (muutamaa poikkeusta lukuunottamatta kts. alempaa). Muistathan pitää tuotteet oleellisesti muuttumattomina, kaikki siihen kuuluvat tuotelaput tallella ja paikoillaan sekä pakkaukset ehjinä, kunnes ostopäätös on tehty, jotta 100% myyntikuntoisuus ja sitä kautta 100% maksunpalautus (+maksuton palautusoikeus) säilyy. Tässä ohjeistusta palautuksista.                (päivitetty 19.07.2019)

1. PALAUTUSOIKEUS 

 - Maksuton palautusoikeus / rajoitettu maksuton vaihto-oikeus (vaatekoon vaihto)

2.  PALAUTUSAIKA JA ILMOITUSVELVOLLISUUS 

3.  TUOTTEEN PALAUTUSKUNTO / Arvonalenema

4.  PALAUTUSOHJEET / palautuslomake

5.  PALAUTUSTEN KÄSITTELYAIKA

6.  AIHEETTOMAT PALAUTUKSET

7.  YRITYSTEN PALAUTUSOIKEUS

7.  REKLAMAATIOT

1. Palautusoikeus

Pilateskauppa.fi -verkkokaupasta ostetuilla tuotteilla on kuluttajasuojalain mukainen 14 vrk palautusoikeus.

Palautus/vaihto-oikeus ei koske seuraavia tuotteita tai tuoteryhmiä:

- alusvaatteet ja sukkatuotteet (hygieniatuotteet)
- avatut kosmetiikkapakkaukset (sinetti rikki)
- avatut dvd:t 
- elintarvikkeet (esim. superfoodit ja teet)

-Maksuton palautusoikeus 

Tarjoamme yksityisasiakkaillemme yhden maksuttoman palautuksen/tilaus. Maksuton palautusoikeus koskee vain kotimaan lähetyksiä. Maksuton palautusoikeus edellyttää, että palautukset toimitetaan ohjeistuksemme mukaisesti ja määräajassa. Poikkeuksena poisto ja/tai outlet -hintaiset tuotteet sekä kotiinkuljetus (Jako-paketti, Postin Express) -toimitukset. Jos palautuslähetys sisältää poistohintaisia tuotteita tai maksuton palautusoikeus ei muutoin (kts.alla) ole voimassa, palautussummasta vähennetään palautuskulut alkuperäisen toimituskulun mukaisesti. Myös mahdolliset laskutuskulut veloitetaan. Poistohintaiset tuotteet ovat selkeästi ilmoitettu ja jaoteltu omaan tuoteryhmäänsä. Saman lähetyksen palautettavat tuotteet tulee myös palauttaa yhdessä lähetyksessä.  Maksuton palautusoikeus koskee vain 100% myyntikuntoisia tuotteita. Mikäli palautuvaan tuotteeseen joudutaan soveltamaan arvonalenemaa, myös maksuton palautusoikeus poistuu.

EI maksutonta palautusoikeutta:

- poistohintaiset tuotteet

- tuotteet, joihin joudutaan palautuskäsittelyn yhteydessä soveltamaan arvonalenemaa. 

(kts. 3. Palautuskunto -arvonalenema)

- muutoin kuin ohjeistuksemme mukaisesti toimitetut lähetykset (kts. 4. Palautusohjeet)

- Kotiinkuljetus -toimitukset

- ilman palautusilmoitusta (määräajassa) palautuvat tuotteet.

- Yritykset (kts. 7. Yritysten palautusoikeus)

- Tilaukset, joihin on jo käytetty maksuton palautus-/ vaihto-oikeus. Kts.alla.

Rajoitettu maksuton vaihto-oikeus

Tarjoamme asiakkaillemme vaatteiden osalta yhden maksuttoman koonvaihdon/tilaus, (jolloin vaihtotuotteen toimitus hoituu pääasiassa kirjeitse). Vaihto-oikeus ei kuitenkaan koske Poisto-hintaisia vaatteita. Maksuton vaihto on voimassa vaihdettaessa tuote saman tuotteen samanhintaiseen variaatioon. Mikäli haluat vaihtaa tuotteen, ilmoita vaihtotuote palautuslomakkeemme lisätiedoissa. Myös vaihto-oikeuden käyttämisestä tulee ilmoittaa etukäteen ensisijaisesti sähköpostilla: asiakaspalvelu@pilateskauppa.fi, jonka jälkeen vaihdettava tuote tulee toimittaa palautusajan (14vrk) puitteissa ohjeistuksemme mukaisesti. Vaihtoilmoituksen myötä saamme myös tarvittaessa toivotun tuotteen/tuotteet heti varattua ja pois myynnistä vaihtoprosessin ajaksi. Muissa vaihtotilanteissa uuteen toimitukseen lisätään aina uudet toimituskulut.

Jos sinulle toimittuu vahingossa väärä tuote tai koko, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme, niin korjataan asia.

2. Palautusaika ja ilmoitusvelvollisuus

Asiakkaalla on ilmoitusvelvollisuus palautusoikeuden käyttämisestä, joka tulee tehdä ennen palautuksen tekemistä ja viimeistään 14 vuorokauden kuluessa tilauksen vastaanottamisesta (noutopäivästä alkaen), mukaanlukien viikonloput ja pyhäpäivät. Jos paketin noutaminen viivästyy, ilmoitusaika katsotaan kuitenkin alkaneeksi kolmannesta päivästä paketin saapumisesta noutopisteeseen. Ilmoitus tulee tehdä ensijaisesti sähköpostitse, mutta sen voi tehdä myös puhelimitse tai kirjeitse (huomio 14 vrk ilmoitusaika). Ilmoitusvelvollisuus säilyy siinäkin tapauksessa, että tilausta ei noudeta noutopisteestä. Asiakkaan vastuulla on tarvittaessa todentaa, että ilmoitus on tehty ennen palauttamista. Ilmoituksen voit tehdä sähköpostitse yhteydenottolomakkeellamme tai osoitteeseen: asiakaspalvelu@pilateskauppa.fi tai soittamalla 046 9201584. Palautusilmoituksessa tulee ilmoittaa palautettava tuote /tuotteet ja tilausnumero. Mielellämme kuulemme myös palautuksen syyn. Kun ilmoitus on tehty, tuotteiden tulee palautua viivytyksettä ja viimeistään 14 vrk :n sisällä perille asti palautusilmoituksesta. Huomioitavaa on, että asiakaspalautukset saapuvat meille takaisin pienellä viiveellä ja  usein n. 2 arkipäivää hitaaammin kuin menosuuntaan johtuen postin ja matkahuollon asiakaspalautuspalvelun viiveestä eli paketti tai kirje tulee tällöin jättää palautukseen viimeistään 10. päivänä ilmoituksen tekemisestä. Jos haluat perua tilauksesi jo ennen sen lähettämistä, ilmoitathan siitä meille mahdollisimman pian. Palautusajan ylittäneet lähetykset katsomme aiheettomiksi palautuksiksi, joita emme hyvitä. Lähetämme ne tarvittaessa takaisin, aiheutuneesta palautuksesta ja uudesta toimituskulusta vastaa asiakas.

Palautukset hoituvat valitusta toimitustavasta riippuen käyttämällä joko Postin tai Matkahuollon asiakaspalautussopimustamme.

Noutamaton lähetys /toimipaikkapalautus:

HUOM! Lunastamatta tai noutamatta jättäminen ja sitä kautta tilauksen palautuminen ei ole sama asia kuin palautus tai peruutus. Toimituksista, jotka on jätetty noutamatta ja palautuvat noutopisteestä ilman peruutusilmoitusta (= toimipaikkapalautus) perimme työstä ja toimituksista aiheutuneista kuluista vähintään kiinteän 15 euron maksun, joka vähennetään palautettavasta summasta palautuksen käsittelyn yhteydessä. Jos toimituskulut ovat tätä suuremmat, ne veloitetaan tilauksessa ilmoitetun (molemmat suunnat) mukaisesti. Tämä koskee myös noutamattomia jälkitoimitus -lähetyksiä. Myös mahdollisesta laskutuksesta aiheutuneet maksukulut (Klarna-lasku ja Klarna tili, yrityslaskutus) veloitetaan.


3. Palautuskunto

Palautettavan / vaihdettavan  tuotteen tulee olla käyttämätön, myyntikuntoinen ja omaan ehjään myyntipakkaukseensa (+lähetyspakkaukseensa) mahdollisimman siististi takaisin pakattuna. Vaatteiden pakkauspusseja ei saa repiä. Tuotteeseen kuuluvat tuotelaput ja etiketit tms. tulee olla paikallaan.
Asiakkaalla on oikeus siististi avata tai purkaa pakkaus ja tutustua siihen samaan tapaan kuin myymälässä ilman, että se vaikuttaa peruuttamisoikeuteen.

Asiakkaalla on velvollisuus säilyttää vastaanottamansa tavara olennaisesti muuttumattomana ja vähentymättömänä ja alkuperäinen tuotepakkaus tallella, jotta hänellä on oikeus saada suorittamansa maksu kokonaan takaisin peruuttamistilanteessa.

Tavaraa ei katsota otetuksi käyttöön, jos asiakas on käsitellyt tavaraa vain siten kuin on tarpeen sen luonteen ja ominaisuuksien toteamiseksi.

Poikkeuksena *sukkatuotteet, alusvaatteet, kosmetiikka ja elintarviketuotteet (superfoodit ja teet), joilla ei ole palautusoikeutta.

*sukkatuotteisiin lukeutuvat myös Open Heel -säärystimet.

- Huolenpitovelvollisuus/ Arvonalenema

Asiakkaalla on huolenpitovelvollisuus (kts. 3. Palautuskunto) tilaamistaan tuotteista, kunnes lopullinen ostopäätös on tehty. 

Jos asiakas ottaa tavaran käyttöön huolenpitovelvollisuutensa vastaisesti peruuttamisaikana ja palauttaa käytetyn, rikkoutuneen, vähentyneen, ilman pakkausta tai pakkaukseltaan pahasti rikkoutuneen tuotteen, on asiakas velvollinen korvaamaan tavaran arvon alentumisen myyjälle aina täyteen hintaan saakka palautuskuluineen. Arvonalenema lasketaan tapauskohtaisesti, mutta Pilateskauppa.fi:stä ostetuilla tuotteilla arvonalenema on aina vähintään 50 % tuotteen ostohinnasta. Maksuton palautusoikeus koskee vain 100% myyntikuntoisia tuotteita. Mikäli palautuslähetys sisältää tuotteita, joihin joudutaan soveltamaan arvonalenemaa, myös maksuton palautusoikeus poistuu ja perimme arvonaleneman lisäksi palautuskulut alkuperäisen, valitun toimitustavan mukaisesti. Mikäli epäröit tuotteen palautusoikeutta, ota ensin yhteyttä asiakaspalveluumme: asiakaspalvelu@pilateskauppa.fi tai soita: 0469201584.


4. Palautusohjeet

Tarkista aina palautusohjeistuksemme ennen palautuksen tekemistä. 

Mikäli et löydä palautusohjeistuksestamme vastausta kysymykseesi, epäröit tuotteen palautusoikeutta tai sinulla on muuta kysyttävää, ota ensin yhteyttä asiakaspalveluumme: (ensijaisesti s.postitse) asiakaspalvelu@pilateskauppa.fi tai soita: 0469201584.

Palautettavat paketit tai kirjeet tulee palauttaa samaa reittiä valitusta toimitustavasta riippuen käyttämällä joko Postin tai Matkahuollon asiakaspalautussopimustamme. 

Palautuslähetysten asiallinen pakkaus toimitusta varten on asiakkaan vastuulla. Ajatuksena on hyödyntää samaa lähetyspakkausta, jossa tuote on alunperin toimitettu, mutta kuitenkin niin, että tuotteen/tuotteiden voi olettaa selviävän vahingoittumatta perille. Palautuslomakkeemme käyttö ei ole pakollista, mutta suotavaa. 

Toimi näin:

Ilmoita palautusoikeuden käyttämisestä tai mahdollisesta vaihdosta asiakaspalveluumme ennen palautuksen tekemistä ja viimeistään 14 vrk:n kuluessa tilauksen vastaanottamisesta.  

Pakkaa palautettava tuote siististi takaisin omaan ehjään myyntipakkaukseensa ja lähetystä varten niin, että se selviää vahingoittumatta takaisin. Liitä palautukseen mukaan täytetty asiakaspalautuslomakkeemme tai jos et voi tulostaa lomaketta, liitä mukaan alkuperäiseen kuittiin tai paperille kirjoitettuna ainakin nämä  tiedot: nimi, tilausnro, tilinro ja  palautettava tuote/tuotteet. Vie palautus samaan paikkaan, josta noutokin oli. Ilmoita noutopisteessä, että kyseessä on asiakaspalautus Pilateskauppa.fi -verkkokaupalle ja käytä palautuskoodiamme (matkahuollon paketit: 9509565).

Nouto Postista -paketin palautus:

Vie paketti lähimpään postiisi. Kerro, että kyseessä on asiakaspalautus Pilateskauppa.fi:lle. Tarvitset palauttamiseen (18.1.2019 alkaen) sopimustunnuksemme, joka on: 629422. Paketin päälle ei tarvitse kirjoittaa mitään, vaan postissa luodaan uusi osoitetarra ja seurantatunnus lähetykselle ja saat siitä myös kuitin itsellesi (säilytä kuitti palautusprosessin ajan). Postin kotiinkuljetus Express Business Day -toimitustavalla ei ole maksutonta palautusoikeutta.

Postin Pakettiautomaattipalautus:

1. Valitse automaatista "palautus"

2. Syötä saamasi koodi, jota käytit pakettia noutaessasi

3. Paina OK, jolloin lokero avautuu, jätä paketti ja sulje lokero.


Lähellä-paketin palautus:

Pakkaa tuote hyvin ja toimita se samaan paikkaan, josta olet sen noutanut ja kerro, että kyseessä on asiakaspalautus Pilateskauppa.fi:le. Myös palautettavalle lähetykselle luodaan aina seurantatunnus ja saat siitä myös kuitin itsellesi (säilytä kuitti palautusprosessin ajan). Matkahuollon noutopisteissä he tarvitsevat palautuksen tekemiseen palautuskoodimme, joka on: 9509565. Voit kirjoittaa edellä mainitun numeron paketin päälle tai riittää kun se on tiedossa/ylhäällä palautusta tehdessä. HUOM!  Erillinen, paketin päälle itse kirjoitettava osoitekortti on meille maksullinen lisäpalvelu, jota ei ohjeistuksemme mukaisen palautuksenteon (palautuskoodiamme käyttäen) yhteydessä edellytetä. Mikäli palautuksen yhteydessä on käytetty tätä maksullista lisäpalvelua, maksuton palautusoikeus poistuu.

Matkahuollon pakettiautomaattipalautus:

Matkahuollon pakettiautomaattilähetykset voit palauttaa mihin tahansa henkilökohtaisesti palvelevaan matkahuollon pakettipisteelle ja tehdä palautuksen perinteisesti palautuskoodiamme käyttäen, joka on: 9509565.
Vaihtoehtoisesti Matkahuollon pakettiautomaattilähetykset voi palauttaa myös automaatin kautta palautusosoitekortilla, jonka saat palautusilmoitusviestin myötä sähköpostin liitteenä. Osoitekortti (A5) tulisi tulostaa ja teipata paketin päälle. 


• Jos käytössä on valmis osoitekortti, liimaa se pakettiin.
• Valitse pakettiautomaatin näytöltä Lähetä.
• Skannaa palautusosoitekortissa oleva viivakoodi näytön ohjeiden mukaan. Valitse Hyväksy.
• Valitse näytöltä paketille sopivan kokoinen lokero (S–XL). Valitsemasi lokeron ovi avautuu automaattisesti.
• Laita paketti lokeroon ja sulje lokeron ovi.
• Huomioithan, että palautusta ei voi tehdä lähetystunnuksella eikä palautustunnuksella, jonka tunnistaa siitä, että numero alkaa 9:llä.



Kirjeen palautus:

! vuoden 2019 alusta alkaen postin toimipisteistä ei enää toimiteta asiakaspalautuskirjeitä. Jos lähetys on toimitettu sinulle kirjeenä tai postin pikkupakettina postilaatikkoon, voit palauttaa kirjeen pakettina postin toimipisteestä nouto postista paketin tapaan. Vaihtoehtoisesti saat palautusilmoituksesi myötä valmiin osoitekortin (pikkupaketti) pdf-muodossa tulostettavaksi ja teipattavaksi lähetyksen päälle, jolloin sen voi jättää mihin tahansa kirjelaatikkoon.


Jako-paketin palautus:
Pakkaa tuote hyvin ja palauta se aina lähimpään matkahuoltoon. Kirjoita paketin päälle matkahuollon palautustunnuksemme: 9509565. Jako-paketilla ei ole maksutonta palautusoikeutta ja palautuskustannukset veloitetaan tilauksessa ilmoitetun toimituskustannuksen mukaisesti jälkikäteen palautuksen käsittelyn yhteydessä.


5. Palautusten käsittely

Asiakaspalautusten käsittelyaika on 14 vrk tuotteen/tuotteiden palautumisesta. Huomioithan että asiakaspalautukset saapuvat meille takaisin pienellä 1-2 pv viiveellä johtuen postin ja matkahuollon asiakaspalautuspalvelun viiveestä.

Kun olemme vastaanottaneet palautuksesi sekä todentaneet tuotteiden myyntikuntoisuuden, maksunpalautus suoritetaan samalla maksutavalla, jota on käytetty alkuperäisessä liiketoimessa. Kun palautus on käsitelty, asiakas saa siitä tiedon/erittelyn sähköpostitse.

Mash -lasku ja osamaksu -maksutapojen kohdalla uusi päivitetty lasku lähettyy sähköpostitse Mashiltä, kun palautus on käsitelty (14vrk käsittelyaika). Maksathan laskun siis vasta, kun palautus on hyväksytty ja olet saanut uuden laskun. Palautusprosessi todennäköisimmin hoituu 45vrk maksuajan puitteissa, joten siitä ei tarvitse tehdä erillistä ilmoitusta maksupalveluun / laskua asettaa tauko -tilaan. 


*Klarna -maksutavat ovat tauolla (Klarna-lasku tai Klarna tili osamaksu -maksutapojen kohdalla lähetämme uuden päivitetyn laskun sähköpostitse, kun palautus on käsitelty (14vrk käsittelyaika). Tällöin asiakkaan on hyvä ilmoittaa Klarnan asiakaspalveluun, että lasku on päivittymässä asiakaspalautuksen vuoksi, jolloin se on mahdollista siirtää ns. tauko -tilaan 3 viikon ajaksi palautusprosessin käsittelyä varten. Eräpäivä ei näin pääse umpeutumaan ja asiakas välttyy mahdollisilta muistutusmaksuilta. Jos laskulle jää veloitettavaa esim. palautuskulut, myös laskutuslisä veloitetaan.)

6. Aiheettomat palautukset

Aiheettomiksi palautuksiksi katsomme seuraavat tilanteet:


  • Palautusoikeudettomat tuotteet (kts. 1. Palautusoikeus)
  • Palautusajan ylittäneet tuotteet (kts. 2. Palautusaika)
  • Rikkoutuneet tai myyntikelvottomat tuotteet (kts. 3. Palautuskunto)
  • Kadonneet palautukset, joista ei ole asiakkaalla kuittia todisteeksi (säilytä siis kuitti palautusprosessin ajan).

Emme lunasta aiheettomia palautuksia. Voimme tarvittaessa lähettää ne takaisin. Aiheutuneesta työstä, palautuksesta ja uudesta toimituksesta peritään vähintään 20€ suuruinen maksu.



7. Yritysten palautusoikeus

Yrityksiä koskevat samat palautusehdot (ilmoitusvelvollisuus, palautusaika, palautuskunto), mutta maksuton palautusoikeus koskee ainoastaan kuluttaja-asiakkaita, ei yrityksiä. 
Tarjouspyyntöihin perustuvien tilausten kohdalla mahdollinen palautusoikeus arvioidaan aina tapauskohtaisesti ja etukäteen sopien.
Pääsääntönä on, että 500€ ylittävillä tilauksilla ja asiakasta varten erikseen tilatuilla tuotteilla ei ole palautusoikeutta. Isompien tuote-erien kohdalla kannattaakin tilata ensin kokeeksi yksi kappale tuotteen soveltuvuuden varmistamiseksi, jotta ei tule yllätyksiä, kun tuotteet ovat jo tilattu ja toimitettu.

Ilmoitus palautusoikeuden käyttämisestä on tehtävä viimeistään 14 vrk kuluessa tilauksen vastaanottamisesta ja tuotteiden palauduttava 14vrk kuluessa ilmoituksesta perille asti.  Yritysasiakkaita ei koske maksuton palautusoikeus, mutta palauttamiseen voi käyttää matkahuollon tai postin sopimustunnuksiamme, jolloin palautus tulee tehdä samaa kuljetusyhtiötä käyttäen. Näin toimien hyväksytystä palautuksesta aiheutuneet kustannukset veloitetaan ja vähennetään palautussummasta alkuperäisen toimituskustannuksen mukaisesti. Mikäli asiakas palauttaa tuotteet esim. postiennakkona, palautuskustannukset veloitetaan toteutuneen mukaisesti. Jos laskutettavaa jää, myös laskutuksesta aiheutuneet kulut veloitetaan. Jako -paketti tulee palauttaa suoraan lähimpään matkahuoltoon, ei siis postiin tai noutopisteisiin (K-marketit, R -kioskit, valintatalot). Sopimustunnuksemme: 9509565. (kts. 4. Palautusohjeet--->Jako -paketit.)

7. Reklamaatiot

Mahdollisissa reklamaatio-/ tuotteen valmistusvirheasioissa ota yhteyttä asiakaspalveluumme: asiakaspalvelu@pilateskauppa.fi. Käsittelemme kaikki reklamaatioasiat tapauskohtaisesti ja olemme yhteydessä tuotteen valmistajiin.








Selaa tuotemerkkejä