Palautukset

Toivomme, että olet tyytyväinen tilaukseesi. Jos tuotteet eivät kuitenkaan sopineetkaan sinulle, on sinulla oikeus peruuttaa/palauttaa tilaus tai osia siitä syytä ilmoittamatta 14 vuorokauden kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. 

Asiakas tutustuu toimitusehtoihimme sekä palautusohjeisiimme tilauksenteon yhteydessä ja hyväksyy nämä kassalla jättäessään tilauksen. 

Tarjoamme lähes kaikille tuotteillemme asiakkaalle maksuttoman palautuksen, mikäli ne ovat toimitettu palautusohjeidemme mukaisesti (muutamaa poikkeusta lukuunottamatta kts. alempaa). Muistathan pitää tuotteet oleellisesti muuttumattomina, kaikki siihen kuuluvat tuotelaput tallella ja paikoillaan sekä pakkaukset ehjinä, kunnes ostopäätös on tehty, jotta 100% myyntikuntoisuus ja sitä kautta 100% maksunpalautus (+maksuton palautusoikeus) säilyy. Tässä ohjeistusta palautuksista.                (päivitetty 15.5.2017)

1. PALAUTUSOIKEUS 

 - Maksuton palautusoikeus / rajoitettu maksuton vaihto-oikeus (vaatekoon vaihto)

2.  PALAUTUSAIKA JA ILMOITUSVELVOLLISUUS

3.  TUOTTEEN PALAUTUSKUNTO / Arvonalenema

4.  PALAUTUSOHJEET / palautuslomake

5.  PALAUTUSTEN KÄSITTELYAIKA

6.  AIHEETTOMAT PALAUTUKSET

7.  YRITYSTEN PALAUTUSOIKEUS

7.  REKLAMAATIOT


1. Palautusoikeus

Pilateskauppa.fi -verkkokaupasta ostetuilla tuotteilla on kuluttajasuojalain mukainen 14 vrk palautus- ja vaihto-oikeus.

Palautus/vaihto-oikeus ei koske seuraavia tuotteita tai tuoteryhmiä:

- avatut sukkatuotteet tai alusvaatepakkaukset 
- avatut kosmetiikkapakkaukset (sinetti rikki)
- avatut dvd:t 
- elintarvikkeet (esim. superfoodit ja teet)

-Maksuton palautusoikeus 

Tarjoamme yksityisasiakkaillemme yhden maksuttoman palautuksen. Palautukset tulee toimittaa palautusohjeidemme mukaisesti ja määräajassa! Poikkeuksena poisto ja outlet -hintaiset tuotteet sekä kotiinkuljetus (Jako-paketti) -toimitukset, joiden kohdalla emme palauta toimituskuluja. Jos palautuslähetys sisältää poistohintaisia tuotteita, palautussummasta vähennetään palautuskulut alkuperäisen toimitustavan mukaisesti. Poistohintaiset tuotteet ovat selkeästi ilmoitettu ja jaoteltu omaan tuoteryhmäänsä. Saman lähetyksen palautettavat tuotteet tulee myös palauttaa yhdessä lähetyksessä.  Maksuton palautusoikeus koskee vain 100% myyntikuntoisia tuotteita. Mikäli palautuvaan tuotteeseen joudutaan soveltamaan arvonalenemaa, myös maksuton palautusoikeus poistuu. 

EI maksutonta palautusoikeutta:

- poistohintaiset tuotteet

- tuotteet, joihin joudutaan palautuskäsittelyn yhteydessä soveltamaan arvonalenemaa. 

(kts. 3. Palautuskunto -arvonalenema)

- muutoin kuin ohjeistuksemme mukaisesti toimitetut lähetykset (kts. 4. Palautusohjeet /-palautuslomake)

- Kotiinkuljetus -toimitukset

- Yritykset (kts. 7. Yritysten palautusoikeus)


Rajoitettu maksuton vaihto-oikeus

Tarjoamme asiakkaillemme myös yhden maksuttoman vaihdon/tilaus, koskien pääasiassa vaatekoon vaihtoja. (jolloin vaihtotuotteen toimitus hoituu pääasiassa kirjeenä) Maksuton vaihto on voimassa vaihdettaessa tuote saman tuotteen samanhintaiseen variaatioon tai edullisempaan vaatteeseen (emme palauta hintojen välistä erotusta) ellei erikseen muuta ole sovittu. Mikäli haluat vaihtaa tuotteen, ilmoita vaihtotuote palautuslomakkeemme lisätiedoissa. Myös vaihto-oikeuden käyttämisestä tulee ilmoittaa etukäteen ensisijaisesti sähköpostilla: asiakaspalvelu@pilateskauppa.fi ja vaihdettava tuote tulee toimittaa palautusajan (14vrk) puitteissa ja palautusohjeistuksemme mukaisesti. Vaihtoilmoituksen myötä saamme myös tarvittaessa toivotun tuotteen/tuotteet heti varattua ja pois myynnistä vaihtoprosessin ajaksi.

Muissa vaihtotilanteissa uuteen toimitukseen lisätään aina uudet toimituskulut.

2. Palautusaika ja ilmoitusvelvollisuus

Asiakkaalla on ilmoitusvelvollisuus palautusoikeuden käyttämisestä, joka tulee tehdä ennen palautuksen tekemistä ja viimeistään 14 vuorokauden kuluessa tilauksen vastaanottamisesta, mukaanlukien viikonloput ja pyhäpäivät, poislukien noutopäivä. Ilmoitus tulee tehdä ensijaisesti sähköpostitse, mutta sen voi tehdä myös puhelimitse tai kirjallisesti (huomio tässäkin 14 vrk ilmoitusaika). Ilmoitusvelvollisuus säilyy siinäkin tapauksessa, että tilausta ei noudeta noutopisteestä. Ilmoitus tapahtuu ensijaisesti sähköpostitse joko osoitteeseen: asiakaspalvelu@pilateskauppa.fi tai "yhteydenottolomakkeellamme":http://www.pilateskauppa.fi/page/21/ota-yhteytta tai soittamalla 046 9201584. Viestissä tulee ilmoittaa palautettava tuote /tuotteet ja tilausnumero. Mielellämme kuulemme myös palautuksen syyn. Pyrimme kuittaamaan kaikki ilmoitukset. Tuotteiden tulee palautua viivytyksettä ja viimeistään14 vrk :n sisällä perille asti palautusilmoituksesta. Huomioitavaa on, että asiakaspalautukset saapuvat meille takaisin pienellä viiveellä (n. 2 arkipäivää) ja hitaaammin kuin menosuuntaan, johtuen postin ja matkahuollon asiakaspalautuspalvelun viiveestä. Jos haluat perua tilauksesi jo ennen sen lähettämistä, ilmoitathan siitä meille mahdollisimman pian. Palautusajan ylittäneet toimitukset katsomme aiheettomiksi palautuksiksi, jotka lähetämme tarvittaessa takaisin, uudesta toimituskulusta vastaa asiakas. 

Palautukset hoituvat valitusta toimitustavasta riippuen käyttämällä joko Postin tai Matkahuollon asiakaspalautussopimustamme.

HUOM! Lunastamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palautus tai peruutus . Toimituksista, jotka on jätetty noutamatta toimipaikasta ilman peruutusilmoitusta (= toimipaikkapalautus) perimme kiinteän 12 euron maksun, joka vähennetään palautettavasta summasta palautuksen käsittelyn yhteydessä.

Myös kirjallinen palautusilmoitus (asiakaspalautuslomake) hyväksytään, mikäli tuote palautuu palautusajan (14vrk vastaanottamisesta) puitteissa perille asti. Mikäli ilman ilmoitusta palautuva tuote/tuotteet eivät palaudu palautusajan puitteissa, käsitellään se aiheettomana palautuksena. kts. 6. Aiheettomat palautukset.

Huomioitavaa on, että asiakaspalautukset saapuvat meille takaisin hitaammin kuin menosuuntaan, johtuen postin ja matkahuollon asiakaspalautuspalvelun viiveestä.

3. Palautuskunto

Palautettavan / vaihdettavan  tuotteen tulee olla käyttämätön, myyntikuntoinen ja omaan ehjään myyntipakkaukseensa (+lähetyspakkaukseensa) mahdollisimman siististi takaisin pakattuna. Vaatteiden pakkauspusseja ei saa repiä sekä tuotteeseen kuuluvat tuotelaput tms. tulee olla paikallaan.
Pääsääntö on, että tuotteen sovittamisen ja tutkimisen voi tehdä kuten myymälöissä.

Asiakkaan on pidettävä vastaanottamaansa tavara olennaisesti muuttumattomana ja vähentymättömänä, jotta hänellä on oikeus saada suorittamansa maksu kokonaan takaisin peruuttamistilanteessa.

Asiakkaalla on oikeus avata tai purkaa pakkaus, tarkastaa tuotteen ominaisuudet ja toimivuus ja tutustua siihen samaan tapaan kuin myymälässä ilman, että se vaikuttaa peruuttamisoikeuteen.

Tavaraa ei katsota otetuksi käyttöön, jos asiakas on käsitellyt tavaraa vain siten kuin on tarpeen sen luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi.

Poikkeuksena sukkatuotteet, alusvaatteet, kosmetiikka ja elintarviketuotteet (superfoodit ja teet) joiden kohdalla voimme hygieniasyistä vastaanottaa vain täysin avaamattomat pakkaukset

- Huolenpitovelvollisuus/ Arvonalenema

Asiakkaalla on huolenpitovelvollisuus (kts. 3. Palautuskunto) tilaamistaan tuotteista, kunnes lopullinen ostopäätös on tehty. 

Jos asiakas ottaa tavaran käyttöön huolenpitovelvollisuutensa vastaisesti peruuttamisaikana ja palauttaa käytetyn, rikkoutuneen, vähentyneen, ilman pakkausta tai pakkaukseltaan pahasti rikkoutuneen tuotteen, on asiakas velvollinen korvaamaan tavaran arvon alentumisen myyjälle aina täyteen hintaan saakka palautuskuluineen. Arvonalenema lasketaan tapauskohtaisesti, mutta Pilateskauppa.fi:stä ostetuilla tuotteilla arvonalenema on aina vähintään 50 % tuotteen ostohinnasta. Maksuton palautusoikeus koskee vain 100% myyntikuntoisia tuotteita. Mikäli palautuslähetys sisältää tuotteita, joihin joudutaan soveltamaan arvonalenemaa, myös maksuton palautusoikeus poistuu ja perimme arvonaleneman lisäksi palautuskulut alkuperäisen, valitun toimitustavan mukaisesti. Mikäli epäröit tuotteen palautusoikeutta, ota ensin yhteyttä asiakaspalveluumme: asiakaspalvelu@pilateskauppa.fi tai soita: 0469201584.


4. Palautusohjeet

Lue tarkasti palautusohjeistuksemme ennen palautuksen tekemistä. 

Mikäli epäröit tuotteen palautusoikeutta tai sinulla on kysyttävää, ota ensin yhteyttä asiakaspalveluumme: (ensijaisesti s.postistse) asiakaspalvelu@pilateskauppa.fi tai soita: 0469201584.

Palautathan vaatteet ensisijaisesti kirjeenä, mikäli se on mittojen puitteissa mahdollista.                                    -Kirjeen max. koko 25 x 35 x 3 cm. 

Palautettavat paketit tulee palautta samaa reittiä valitusta toimitustavasta riippuen käyttämällä joko Postin tai Matkahuollon asiakaspalautussopimustamme.

Palautuslähetysten asiallinen pakkaus toimitusta varten on asiakkaan vastuulla. Ajatuksena on hyödyntää samaa lähetyspakkausta, jossa tuote on alunperin toimitettu, mutta kuitenkin niin, että tuotteen/tuotteiden voi olettaa selviävän vahingoittumatta perille. Palautuslomakkeemme käyttö ei ole pakollista, mutta suotavaa.

Toimi näin:

Ilmoita palautusoikeuden käyttämisestä tai mahdollisesta vaihdosta ennen palautuksen tekemistä ja viimeistään 14 vrk:n kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. Kts. kohta palautusaika ja ilmoitusvelvollisuus. Pyrimme kuittaamaan kaikki ilmoitukset pikaisesti.

Pakkaa palautettava tuote siististi takaisin omaan ehjään myyntipakkaukseensa ja lähetystä varten niin, että se selviää matkasta vahingoittumatta takaisin. Liitä palautuksen mukaan täytetty asiakaspalautuslomakkeemme tai jos et voi tulostaa lomaketta, liitä mukaan paperille kirjoitettuna ainakin nämä  tiedot: nimi, tilausnro, tilinro ja  palautettava tuote/tuotteet. Vie palautus samaan paikkaan, josta noutokin oli. Ilmoita kuljetusyhtiölle, että kyseessä on asiakaspalautus Pilateskauppa.fi -verkkokaupalle.

Nouto Postista -paketin palautus:

Vie paketti lähimpään postiisi. Kerro, että kyseessä on asiakaspalautus Pilateskauppa.fi:lle. Paketin päälle ei tarvitse kirjoittaa mitään, vaan postissa luodaan uusi osoitetarra ja seurantatunnus lähetykselle ja saat siitä myös kuitin itsellesi (säilytä kuitti palautusprosessin ajan). Express Business Day -toimitustavan kohdalla emme palauta toimituskuluja.


Lähellä-paketin palautus:

Pakkaa tuote hyvin ja toimita se samaan paikkaan, josta olet sen noutanut ja kerro, että kyseessä on asiakaspalautus Pilateskauppa.fi:le. Myös palautettavalle lähetykselle luodaan aina seurantatunnus ja saat siitä myös kuitin itsellesi (säilytä kuitti palautusprosessin ajan). Matkahuollon noutopisteissä he tarvitsevat palautuksen tekemiseen palautuskoodimme, joka on: 9509565. Voit kirjoittaa edellä mainitun numeron paketin päälle tai riittää kun se on tiedossa/ylhäällä palautusta tehdessä. HUOM!  Erillinen, paketin päälle itse kirjoitettava osoitekortti on meille maksullinen lisäpalvelu, jota ei ohjeistuksemme mukaisen palautuksenteon (palautuskoodiamme käyttäen) yhteydessä edellytetä. Mikäli palautuksen yhteydessä on käytetty tätä maksullista lisäpalvelua, maksuton palautusoikeus poistuu.


Pakettiautomaattipalautus:

1. Valitse automaatista "palautus"
2. Syötä saamasi koodi, jota käytit pakettia noutaessasi
3. Paina OK, jolloin lokero avautuu

Kirjeen palautus:
Kirjoita kirjeen päälle asiakaspalautus. Voit tipauttaa kirjeen kirjelatikkoon palautusosoitteellamme (tai ympyröi vasen yläkulma) varustettuna. Kuitenkin palauttamalla kirjeen postin kautta asiakaspalautuskirjeenä,  saat palautuksesta todisteeksi kuitin (säilytä kuitti palautusprosessin ajan), jos kirje ei jostain syystä löydä perille. Muista, että kirjeen maksimimitat ovat: 

Maksimimitat 25 x 35,3 x 3 cm (minimimitat 9 x 14 cm). Maksimipaino 2 kg.


Jako-paketin palautus:
Pakkaa tuote hyvin ja palauta se aina lähimpään matkahuoltoon. Jako-paketti -palautuksen kohdalla emme palauta toimituskuluja. Kirjoita paketin päälle matkahuollon palautustunnuksemme: 9509565.

5. Palautusten käsittely

Pyrimme käsittelemään asiakaspalautukset viimeistään 10 päivän sisällä tuotteen/tuotteiden palautumisesta. Huomioithan että asiakaspalautukset saapuvat meille takaisin pienellä viiveellä johtuen postin ja matkahuollon asiakaspalautuspalvelun viiveestä.

Kun olemme vastaanottaneet palautuksesi sekä todentaneet tuotteiden myyntikuntoisuuden, maksunpalautus suoritetaan samalla maksutavalla, jota on käytetty alkuperäisessä liiketoimessa. Kun palautus on hyväksytty, saat sen käsittelystä tiedon/erittelyn sähköpostitse.

Klarna-lasku tai Klarna tili osamaksu -maksutapojen kohdalla lähetämme uuden päivitetyn laskun sähköpostitse. Tällöin on hyvä asiakkaan itse ilmoittaa Klarnan asiakaspalveluun, että lasku on päivittymässä asiakaspalautuksen vuoksi, jolloin se on mahdollista siirtää ns. tauko -tilaan 3 viikon ajaksi palautusprosessin käsittelyä varten. Eräpäivä ei näin pääse umpeutumaan ja asiakas välttyy mahdollisilta muistutusmaksuilta.


6. Aiheettomat palautukset

Aiheettomiksi palautuksiksi katsomme seuraavat tilanteet:


  • Palautusoikeudettomat tuotteet (kts. 1. Palautusoikeus)
  • Palautusajan ylittäneet tuotteet (kts. 2. Palautusaika)
  • Rikkoutuneet tai myyntikelvottomat tuotteet (kts. 3. Palautuskunto)
  • Kadonneet palautukset, joista ei ole asiakkaalla kuittia todisteeksi (säilytä siis kuitti palautusprosessin ajan).

Emme lunasta aiheettomia palautuksia. Lähetämme ne tarvittaessa takaisin, uudesta toimituskulusta vastaa asiakas.



7. Yritysten palautusoikeus

Maksuton palautusoikeus koskee ainoastaan kuluttaja-asiakkaita, ei yrityksiä tai yhteisöjä. Tarjouspyyntöihin perustuvien tilausten kohdalla mahdollinen palautusoikeus arvioidaan aina tapauskohtaisesti ja etukäteen sopien. Ilmoitus palautusoikeuden käyttämisestä on tehtävä viimeistään 14 vrk kuluessa tilauksen vastaanottamisesta ja tuotteet palautettava samaa toimitustapaa käyttäen. Pääsääntönä on, että 500€ ylittävillä tilauksilla tai asiakasta varten erikseen tilatuilla tuotteilla ei ole palautusoikeutta.  Isompien tuote-erien kohdalla kannattaakin tilata ensin kokeeksi yksi kappale tuotteen soveltuvuuden varmistamiseksi, jotta ei tule yllätyksiä, kun tuotteet ovat jo tilattu ja toimitettu. Yritysasiakkaita ei koske maksuton palautusoikeus ja hyväksytystä palautuksesta aiheutuneet kustannukset veloitetaan asiakkaalta käytetyn toimitustavan mukaisesti. Suurin osa tarjouspyyntöihin perustuvista tilauksista toimitetaan yrityksille matkahuollon kautta perille toimitettavana Jako -pakettina eli myös palautus tulee tehdä samaa kuljetusyhtiötä ja tapaa käyttäen. Jako -paketti tulee aina palauttaa suoraan lähimpään matkahuoltoon, ei siis postiin tai noutopisteisiin (K-marketit, R -kioskit, valintatalot). Sopimustunnuksemme: 9509565. (kts. 4. Palautusohjeet--->Jako -paketin palautus)

7. Reklamaatiot

Mahdollisissa reklamaatio-/ tuotteen valmistusvirheasioissa ota yhteyttä asiakaspalveluumme: asiakaspalvelu@pilateskauppa.fi. Käsittelemme kaikki reklamaatioasiat tapauskohtaisesti ja olemme yhteydessä tuotteen valmistajiin.








Selaa tuotemerkkejä