Palautukset

Toivomme, että olet tyytyväinen tilaukseesi. 

Jos tuotteet eivät kuitenkaan sopineetkaan sinulle, sinulla on yksityisasiakkaana kuluttajansuojalain mukainen 14vrk palautusoikeus käyttämättömille tuotteille. Palautusoikeuden käyttämisestä tulee ilmoittaa asiakaspalveluumme sähköisesti 14vrk (noutopäivästä alkaen) palautusajan sisällä. Ilmoitathan viestissä kaikki palautettavat tuotteet.

Asiakas tutustuu toimitusehtoihimme sekä alla oleviin palautusohjeisiimme tilauksenteon yhteydessä ja hyväksyy nämä kassalla jättäessään tilauksen. 

Palautusoikeus ei valitettavasti koske yritysostoina tehtyjä tilauksia.

Tarjoamme vakiotoimitustavoilla (noutopaketit ja kirjeet) toimitetuille tilauksille maksuttoman palautuksen, mikäli ne ovat ilmoitettu ja toimitettu palautusohjeidemme mukaisesti määräajan sisällä (muutamaa poikkeusta lukuunottamatta kts. alempaa).


1. PALAUTUSOIKEUS 

 - Maksuton palautusoikeus / Vaihdot

2. TUOTTEEN PALAUTUSKUNTO / Arvonalenema

3.  PALAUTUSAIKA JA ILMOITUSVELVOLLISUUS 

4.  PALAUTUSOHJEET / palautuslomake

5.  PALAUTUSTEN KÄSITTELYAIKA

6.  AIHEETTOMAT PALAUTUKSET

7.  REKLAMAATIOT /virhevastuu/ riitatilanteet

1. Palautusoikeus

Maksuton palautusoikeus

Kuluttaja-asiakkaille tarjoamamme maksuton palautus koskee vain 100% myyntikuntoisia ja asentamattomia tuotteita. Poikkeuksena maksuttomalle palautukselle ovat mm. poisto ja/tai outlet -hintaiset tuotteet, tilaustuotteet sekä kotiinkuljetus-toimitukset (Matkahuollon jako-paketti, Matkahuollon koti-paketti, Postin Express-paketti, Postin kotipaketti). Kts. alla. Näissä tapauksissa palautussummasta vähennetään palautuskulut alkuperäisen toimituskulun mukaisesti. Mikäli paketin nouto viivästyy, maksuttomaan palautukseen oikeuttava 14vrk ilmoitusaika katsotaan alkaneeksi kolmannesta päivästä paketin saapumisesta noutopisteeseen. Palautathan saman tilauksen/samassa paketissa toimitetut tuotteet samassa lähetyksessä.

Ei maksutonta palautusoikeutta:

- poistohintaiset tuotteet

- alusvaatteet ja *avaamattomat sukkatuotteet 

- tuotteet, joihin joudutaan palautuskäsittelyn yhteydessä soveltamaan arvonalenemaa. 

(kts. 3. Palautuskunto -arvonalenema)

- Kotiinkuljetus -toimitukset

- Tilaustuotteet

- Tilaukset, joihin on jo käytetty maksuton palautus-/ vaihto-oikeus

- International orders -return policy

(* Toesox, Tavi, Shashi, Tucketts, Duukies, Base33)

Ei palautusoikeutta:

- avatut hygieniatuotteet: alusvaatteet (alushousut) ja sukkatuotteet
- avatut kosmetiikkapakkaukset (sinetti rikki)
- avatut dvd:t
- elintarvikkeet (esim. superfoodit ja teet)

- lahjakortit


Vaihdot

Mikäli haluat vaihtaa tuotteen, voit ensin palauttaa tilauksesi palautusajan sisällä ja tehdä vaihtotuotteesta uuden tilauksen verkkokaupassa. Jos haluat vaihtaa tuotetta tai muokata tilaustasi jo ennen sen toimitusta, ilmoitathan siitä asiakaspalveluumme: asiakaspalvelu@pilateskauppa.fi.
Mikäli poikkeuksellisesti hyväksymme palautusajan ylittäneen vaihdon, alkuperäisiä toimituskuluja ei palauteta.

Tarkistathan toimituksen heti sen saatuasi. Jos tuotteessa on virhe, kuljetuksessa on aiheutunut vaurioita tai tuote ei vastaa tilaustasi ilmoitathan siitä mahdollisimman pian ja ennen tuotteen käyttöönottoa asiakaspalveluumme, niin korjataan asia tarvittaessa. Asiakkaalla on velvollisuus toimittaa väärin toimitettu tuote takaisin. 

2. Palautuskunto

Asiakkaalla on oikeus siististi avata tai purkaa pakkaus ja tutustua tuotteeseen samaan tapaan kuin myymälässä ilman, että se vaikuttaa peruuttamisoikeuteen. Tavaraa ei katsota otetuksi käyttöön, jos asiakas on käsitellyt sitä vain siten kuin on tarpeen sen luonteen ja ominaisuuksien toteamiseksi.

Palautettavan tuotteen tulee olla oleellisesti muuttumaton ja käyttämätön, 100% myyntikuntoinen ja omaan ehjään myyntipakkaukseensa (+lähetyspakkaukseen) siististi takaisin pakattuna. Tuotteeseen kuuluvat tuotelaput ja etiketit tms. tulee olla paikallaan. Tarkistathan, että palautat myös kaikki muut tuotteeseen kuuluvat osat ja oheistarvikkeet, käyttöohjeet sekä mahdolliset pakkausmateriaalit. Tuotesettinä myydyt tuotteet tulee palauttaa settinä. 

Poikkeuksena elintarviketuotteet (superfoodit ja teet) sekä sukkatuotteet, alusvaatteet ja kosmetiikka, joiden kohdalla voimme hygieniasyistä vastaanottaa vain avaamattomat pakkaukset.

Huom! asennetulla ilmajoogakankaalla ei korkeiden laatustandardien varmistamiseksi ole palautusoikeutta.

- Huolenpitovelvollisuus/ Arvonalenema

Asiakkaalla on huolenpitovelvollisuus (kts. 2. Palautuskunto) tilaamistaan tuotteista, kunnes lopullinen ostopäätös on tehty. Tavaraa ei saa ottaa käyttöön, se tulee säilyttää muuttumattomana ja vähentymättömänä ostopäätökseen asti sekä alkuperäinen (ehjä) tuotepakkaus tallella, jotta hänellä on oikeus maksuttomaan palautukseen/ saada suorittamansa maksu kokonaan takaisin peruuttamistilanteessa.

Jos asiakas ottaa tavaran käyttöön huolenpitovelvollisuutensa vastaisesti peruuttamisaikana ja/tai palauttaa vähentyneen tuotteen esim. kuluneen, naarmuuntuneen, likaantuneen, pestyn, ilman tuote-etikettiä, ilman tuote- ja materiaalitietoja/ käyttöohjeita sisältävää myyntipakkausta tai pakkaukseltaan pahasti rikkoutuneen tuotteen, ostaja vastaa lain mukaisesti arvon alentumisesta. Arvonalenema arvioidaan tapauskohtaisesti ja vähennetään palautettavasta summasta.

Käsittelethän vaatteita varoen sovitustilanteessa. Vaatteiden kohdalla tahriintunut, rikkoutunut, pesty tai muulla tavoin vähentynyt tai käytetty tuote voi tarkoittaa 100% arvonalenemaa. Varothan altistamasta vaatetta voimakkaille tuoksuille tai eläinten karvoille.  Vaatteen pieni siistimistarve / saattaminen takaisin 100% myyntikuntoon on maksullinen lisäpalvelu. mm. hiusten/ eläintenkarvojen putsaamisesta veloitamme alkaen 5€. Voimakkaasti tuoksuva vaate tai kauttaaltaan eläintenkarvoja sisältävä vaate voi johtaa palautuksen hylkäämiseen. Pakkaathan palautettavat vaatteet siististi takaisin pakkauspusseihinsa lähetystä varten.

Maksuton palautusoikeus koskee vain 100% myyntikuntoisia tuotteita. 

Huomaa, että sukkatuotteissa avattu pakkaus on ostopäätös. 

3. Palautusaika ja ilmoitusvelvollisuus

Asiakkaalla on kuluttajasuojalain mukainen ilmoitusvelvollisuus palautusoikeuden käyttämisestä. Peruutus/palautusilmoitus tulee tehdä asiakaspalveluumme 14 päivän sisällä tavaran vastaanottamisesta (noutopäivä on 1. päivä) mukaanlukien viikonloput ja pyhäpäivät ja se tulee tehdä ennen palautuksen tekemistä ensisijaisesti sähköisesti palautusilmoituslomakkeellamme tai osoitteeseen: asiakaspalvelu@pilateskauppa.fi. Ilmoituksen voi tehdä myös puhelimitse tai muulla yksiselitteisellä tavalla. Sähköisesti lähetetty ilmoitus katsotaan saapuneeksi sinä päivänä, kun se on lähetetty. Kirjeitse/postitse lähetetyn peruuttamisilmoituksen (palautuslomake) katsotaan saapuneen seitsemäntenä päivänä lähettämisestä. Asiakkaan vastuulla on tarvittaessa todentaa, että ilmoitus on tehty määräajassa. Erittelethän viestissä palautettavat tuotteet sekä tilausnumeron. Mielellämme kuulemme myös palautuksen syyn. Tuotteiden tulee palautua takaisin viimeistään 14 vrk sisällä ilmoituksen tekemisestä.
Palautukset hoituvat valitusta toimitustavasta riippuen käyttämällä joko Postin tai Matkahuollon asiakaspalautussopimustamme. 

Emme hyvitä palausoikeudettomia tilauksia/ tuotteita esim. ilman palautusilmoitusta tai palautusajan ulkopuolella saapuneita palautuksia. Kts. 6. aiheettomat palautukset.

3.1. Noutamaton lähetys /toimipaikkapalautus:

Huom! Pelkkä tavaran noutamatta jättäminen ilman ilmoitusta ei ole sama asia kuin pätevä lainmukainen peruutus. Kuluista, jotka liittyvät näihin lähetyksiin, perimme väh. 15 euron käsittelymaksun. Tämä vähennetään palautettavasta summasta toimipaikkapalautuksen käsittelyn yhteydessä. Jos toimituksesta aiheutuneet kulut ovat tätä suuremmat, ne veloitetaan tilauksessa ilmoitetun toimituskulun (molemmat suunnat) mukaisesti. Tämä koskee myös noutamattomia jälkitoimitus -lähetyksiä. Mikäli laskutettavaa jää, myös laskutuskulut veloitetaan.
4. Palautusohjeet

Palautuslähetysten asiallinen pakkaus toimitusta varten on asiakkaan vastuulla. Voit mahdollisuuksien mukaan hyödyntää samaa lähetyspakkausta, jossa tuote on alunperin toimitettu, mutta kuitenkin niin, että tuotteen/tuotteiden voi olettaa selviävän vahingoittumatta perille. Jos käytät uudelleen vanhaa pakkausmateriaalia, poista tai yliviivaa kaikki vanhat rahtikirjat.

Toimi näin sähköisen palautusilmoituksen jälkeen:

Pakkaa palautettava tuote siististi takaisin omaan ehjään myyntipakkaukseensa ja lähetystä varten. Täytä ja liitä saatteeksi tilausvahvistuksesi lopusta ladattava palautuslomake tai jos et voi tulostaa lomaketta, liitä mukaan paperille kirjoitettuna ja allekirjoituksellasi varustettuna seuraavat tiedot: nimi, tilausnro, palautettava tuote/tuotteet sekä halutessasi palautuksen syy. Päivitetty kuitti jää aina ladattavaksi ja tulostettavaksi tilaustietoihin, kun palautus on käsitelty. Vie palautus postin tai matkahuollon toimipisteeseen (tai *automaattiin) ja ilmoita, että kyseessä on asiakaspalautus Pilateskauppa.fi -verkkokaupalle. Käytä alkuperäisestä toimitustavasta riippuen alla olevia postin tai matkahuollon maksuttomia palautustunnuksiamme. Lähetykselle luodaan uusi seurantatunnus ja saat siitä kuitin itsellesi. Säilytä kuitti palautusprosessin ajan.

  • Matkahuollon paketit: 9509565
  • Postin paketit: 629422

*Postin Pakettiautomaattipalautus: (Luo ensin lähetyksen seurantasivulla tai postin palvelussa helposti-koodi alkuperäistä lähetystunnustasi käyttäen ja noudata postin/ automaatin ohjeita) Peitä tai yliviivaa paketin osoitetarrasta aiempi viivakoodi.

1. Valitse automaatista "palautus"

2. Syötä saamasi koodi

3. Paina OK, jolloin lokero avautuu, jätä paketti ja sulje lokero.

Keskikonsolin omaavaan pakettiautomaattiin paketti on mahdollista palauttaa samalla koodilla millä nouditkin paketin. Koodi on voimassa 14pv paketin noudosta.


Matkahuollon pakettiautomaattilähetysten palautus:

Matkahuollon pakettiautomaattilähetyksiä ei toistaiseksi voi palauttaa automaatin kautta. Pakettiautomaattitoimitukset voit palauttaa mihin tahansa henkilökohtaisesti palvelevaan matkahuollon pakettipisteeseen ja tehdä palautuksen perinteisesti palautuskoodiamme käyttäen, joka on: 9509565.


4.1  Kirjeen palautus:  Jos lähetys on toimitettu sinulle kirjeenä postilaatikkoon, voit palauttaa sen postin palvelevan pisteen kautta palautustunnustamme käyttäen. Vedä yli omat osoitetietosi ja kirjoita päälle "asiakaspalautus" sekä postin sopimustunnuksemme: 629422.  Säilytä saamasi kuitti palautusprosessin ajan.

4.2. Pikkupaketin palautus: Mikäli sait lähetyksen kirjepostina mahtuvana pikkupakettina postilaatikkoosi, sen palautus  onnistuu postin toimipisteestä palautustunnustamme käyttäen, joka on: 629422. Säilytä saamasi kuitti palautusprosessin ajan.

Mikäli et löydä vastausta kysymykseesi, epäröit tuotteen palautusoikeutta tai sinulla on muuta kysyttävää, ota ensin yhteyttä asiakaspalveluumme: (ensijaisesti s.postitse) asiakaspalvelu@pilateskauppa.fi tai soita: 0469201584.

5. Palautusten käsittely

Asiakaspalautusten käsittelyaika on 14 vrk tuotteen/tuotteiden palautumispäivästä. Huomioithan että asiakaspalautukset saapuvat meille takaisin pienellä 1-2 pv viiveellä johtuen postin ja matkahuollon asiakaspalautuspalvelun viiveestä.

Kun olemme vastaanottaneet palautuksesi sekä todentaneet tuotteiden myyntikuntoisuuden, maksunpalautus suoritetaan samalla maksutavalla, jota on käytetty alkuperäisessä liiketoimessa. Kun palautus on käsitelty, asiakas saa siitä tiedon sähköpostitse ja päivitetty kuitti jää ladattavaksi tilausvahvistuksesta.


Klarna-lasku tai Klarna tili osamaksu -maksutapojen kohdalla uusi päivitetty lasku lähettyy Klarnalta sähköpostitse, kun palautus on käsitelty. 

6. Aiheettomat palautukset ja käsittelykulu

Ethän lähetä tuotteita, mikäli palautusoikeus ei ole voimassa. Emme hyvitä aiheettomia palautuksia. Voimme asiakkaan halutessa lähettää ne takaisin.

Aiheettomiksi palautuksiksi katsomme seuraavat tilanteet:

  • Palautusoikeudettomat tuotteet/lähetykset (kts. 1. Palautusoikeus)
  • Palautusajan ylittävät tuotteet (kts. 3. Palautusaika ja ilmoitusvelvollisuus)
  • Käyttöönotetut, rikkoutuneet tai myyntikelvottomat tuotteet (kts. 2. Palautuskunto)
  • Kadonneet lähetykset, joista ei ole asiakkaalla kuittia todisteeksi (säilytä siis kuitti palautus-/tai vaihtoprosessin ajan).
  • Aiheettomaksi todetut reklamaatiolähetykset

 Aiheettoman tai puutteellisena saapuneen palautuksen käsittelytyöstä peritään 20€ käsittelymaksu sekä takaisintoimituksesta aiheutuvat toimituskulut. Säilytämme lähetyksiä veloituksetta 2vkoa niiden saapumispäivästä alkaen. 

7. Reklamaatiot 

Reklamaatioasiassa ota yhteyttä asiakaspalveluumme: asiakaspalvelu@pilateskauppa.fi.

Kulutustuotteilla on kuluttajansuojalaissa määritelty virhevastuu. Kuluttajasuojalain mukaisesti ostajan tulee ilmoittaa virheestä myyjälle kohtuullisessa ajassa siitä, kun ostaja havaitsi virheen tai hänen olisi pitänyt havaita se. Tarkistathan toimituksen heti sen saatuasi. Jos kuljetuksessa on aiheutunut vaurioita, tuote ei vastaa tilaustasi tai on virheellinen, ilmoitathan siitä mahdollisimman pian. Asiakkaan tulee todentaa virhe esim. lähettämällä kuva virhekohdasta ja toimittamalla virheellinen tuote takaisin niin sovittaessa - reklamaatiopalautukset tulee toimittaa takaisin 14vrk kuluessa. Ethän ota tuotetta käyttöön ennenkuin asia on soviteltu. Käsittelemme kaikki reklamaatiot tapauskohtaisesti ja valmistusvirheasioissa olemme usein yhteydessä myös tuotteen valmistajiin. Virheelliseksi todettu tuote korvataan tilanteen ja virheen luonteesta riippuen joko vaihtamalla tilalle virheetön tuote, virhettä vastaavalla hinnanalennuksella tai purkamalla kauppa/hyvittämällä tuote. 

Riitatilanteet

Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).




Selaa tuotemerkkejä